Full version: Kerstin zon 5-6
fruberglund
Jodå, snart åker jag alla långa mil upp till dig och ger dig en jättekram för alla bra tips du kommer med! wub.gif

Hittade en länk till Rångedala plantskola som du lagt i en annan tråd. Det är ju inte alls långt till Borås härifrån och gissa om de inte har en massa träd med hög stam och allt. Stamhöjd 120 cm är väl inte så pjåkigt, då får man ju ett högt träd på en gång biggrin.gif

T.ex. Glanskörsbär som jag absolut ska ha ett sen 395:- för stamhöjd 120 cm. Är väl inte så farligt dyrt?

Nån som har erfarenhet av Rångedala? Är de bra? Hoppas det för då blir det absolut ett besök dit till våren biggrin.gif wub.gif
Monica M zon 4
Jag bor ett par mil från Rångedala och brukar åka dit och shoppa ett par gånger per år. Dom har allt från träd till ettåringar. Jag tycker kvaliten är bra och priserna är också helt ok. Personalen är duktiga på att hjälpa till och ge råd. Rekommenderar absolut ett besök! smile.gif
Eva 33c
Jag handlade varje år från Rångedala då de hade postorderförsäljnig, och var alltid nöjd. En gång blev ett paket stående på posten för länge (utan att jag visste om det) så växterna var döda/skadade. Inga problem att skicka tillbaka och få nya med lite "kompensation" dessutom.
kerstin z5-6
Jag handlade medan det fanns postorder och blev alltid nöjd , god service , bra priser smile.gif Hoppas du blir nöjd och glaskörsbär är verkligen vackert

(Kul att vara pärla idag smile.gif
Skickat tillbaka ende sonen till lumpen från en permis och det är alltid lite tyst och melankoliskt sådana söndagar ....)
kerstin z5-6
ojdå dubbelklick på det föregående ...
malin72
en pärla!!!!! jag det kan man säga en ängel säger jag men det vet du ju redan.....

i höst mörkret och även vår tider i panik så känns det som att du är en...

även andra självklart men du är så snabb att svara att det värmer
anneli85
Håller fullständigt med smile.gif , har man nån fundering så finns svaret där inom ett ögonblick oftast från Kerstin. Utan Kerstin skulle den här sajten vara ganska tråkig.... rolleyes.gif
kerstin z5-6
wub.gif man kan tydligen rodna ensam - biggrin.gif

Tack -det värmde i höstmörkret smile.gif

En gång har jag själv frågat -massor
-nu är det bara min tur att ge svaren tillbaka på de delar jag kan nåt om
-som tur är finns många duktiga experter här inom de mest skiftande områden smile.gif
Fenja
Det enda jag har mot Rångedala är att han säljer sjuka växter då och då... sist var det fullt av rost på rosorna. Rångedala har inget vidare bra rykte här i trakten och personalen byts ut rätt frekvent...
Mvh
Fenja
askar
Jag köpte Aklejor på Rångedala och hör o häpna
de tog sig, klarade vinterkölden och blommade i somras
trots att jag ju bor i zon 8 - fjäll. smile.gif
Instämmer i Monica M zon 4... Absolut värt ett besök. smile.gif
fruberglund
Ska helt klart åka dit...är ju inte så långt som sagt. Längtar till våren, nu ska jag botanisera bland alla deras träd och se vad jag vill ha laugh.gif

Rost på rosor tycker jag de flesta plantskolor har...om man inte köper barrotat från Rosenposten såklart smile.gif

Visst finns det många pärlor här men nu var den här tråden till dig Kerstin...sug åt dig av berömmen, det är du väl värd! Vad hade mina frösådder förra året varit utan dig? wub.gif
Fenja
När det gäller Kerstin kan jag bara hålla med!! smile.gif
Mvh
Fenja
mulle
CITAT (Fenja @ 19-11-2006, 20:48)
Mvh
Fenja

Jag med!!!
Mulle
Eva St
CITAT (mulle @ 19-11-2006, 22:51)
CITAT (Fenja @ 19-11-2006, 20:48)
Mvh
Fenja

Jag med!!!
Mulle

rolleyes.gif
Och här kommer en till - du är helt SUVERÄN KERSTIN
Eva St
Helen i Piteå Zon 5
Kan bara hålla med de andra rolleyes.gif
Kerstin ger otroligt av sin/sitt, både tid och tålamod på att svarar på allas frågor, svaren är både korta, långa och med värme rolleyes.gif
Kerstin är till stor del av Odla nu rolleyes.gif / Helen
Irene_L
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 20-11-2006, 10:03)
Kan bara hålla med de andra rolleyes.gif
Kerstin ger otroligt av sin/sitt, både tid och tålamod på att svarar på allas frågor, svaren är både korta, långa och med värme rolleyes.gif
Kerstin är till stor del av Odla nu rolleyes.gif / Helen

Jag håller också med!!
rolleyes.gif
mvh
Irene
Margaretha
Hör också till Kerstins tacksamma fanclub! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon