malin72
jo jag undrar jag har ju inte hunnit att plantera ut dom, men en tanke jag har inte någon bra plats för att anlägga ett stenparti nu, får i såfall bli i sommar men kan man sätta dom med lite blandat grus,jord i dräneringen mot väggen till garaget???? närmast rabatten i tex en hörna unsure.gif unsure.gif

vill ju få ner dom nu när det är så blött och ca 10 + fortfarande innan snön slår till

det är
ormgräset, succulenter och det andra gräset(det som sitter i min höstblandning)

som det är vill jag ha det kvar men jag vill att det ska överleva så då måste jag ju plantera det
kerstin z5-6
Ja Malin -läget är ok -men garantier för så sen perenn plantering kan bara andra i din zon ge dej .. här kommer sådant inte på fråga smile.gif Av naturliga skäl
och du menar ormSKÄGG , eller hur smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-11-2006, 18:21)
och du menar ormSKÄGG , eller hur smile.gif

tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif självklart menade jag ju det wub.gif men kan dom klara sig att överleva där dom står då rolleyes.gif mot väggen i vagnen wink.gif jag undrar vad jag ska göra för störst chans...kanske hälften hälften unsure.gif
kerstin z5-6
Jag tror att de får det svårt uppe i en kruka .. så jordslå på väldränerat ställe måste vara det bästa alternativet utomhus

men du KAn , offra en plats under rören ... om de ryms där ...
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-11-2006, 18:35)
Jag tror att de får det svårt uppe i en kruka .. så jordslå på väldränerat ställe måste vara det bästa alternativet utomhus

men du KAn , offra en plats under rören ... om de ryms där ...

aha så jordslå en del ordentligt och sen behålla någon för att säkra mig under lysrören inne ....låter det bra???????? rolleyes.gif
kerstin z5-6
yes biggrin.gif låter bra
malin72
tack tack då kör vi så tongue.gif tongue.gif
malin72
jo om ormSKÄGGET tongue.gif tongue.gif den jag behåller inne ska den stå i vanlig jord eller sandblandat eller vad unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon