ogräset
Hejsan

Ja nu har man städat ur växthuset och gjort i ordning för vintern, oliv, fikon och bananträdet fick komma in. Men eftersom temperaturen i växthuset håller sig mellan 5-8 grader så har jag ställt ut olivträdet igen det ser ut att må väldigt bra. Jag har även en väderkvarnspalm som har fått komma ut, den står ute i regn och rusk den verkar trivas.

MVH Birgitta laugh.gif
Alexander-VG-zon3
beronde på banan så vill den ha +20c å extra ljuse .

sen fikon,oliv kan du ha utomhus tills dte bler ca -5c -8c . båda dom här två växterna är härdiga men inte vinterhärdiga trädgårrds växter . men så klart går även dom i södra sverige med eller utan skydd .
din palm ska ha samma som oliven,fikonet

så att ha dom ute nu är bra för dom fast det regnar åär blött wub.gif
ogräset
Hej flaxss

Bananträdet fick stanna kvar inne med extra belysning, jag har turkiskt kaffe en planta som har vuxit mycket i sommar hoppas att den klarar sig inne.

MVH Birgitta rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (ogräset @ 20-11-2006, 17:37)
Hej flaxss

Bananträdet fick stanna kvar inne med extra belysning, jag har turkiskt kaffe en planta som har vuxit mycket i sommar hoppas att den klarar sig inne.

MVH Birgitta rolleyes.gif

vad har den för namn latinks
ogräset
Hej Flaxss

Om du menar det latinska namnet på den turkiska kaffeplantan, så har jag inte en aning.

MVH Birgitta wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon