Full version: Nu har jag varit till
titti49zon6
Idag bar det av dom sex milen till Haparanda och det nya IKEA varuhuset
stort och vad mycket kul dom hade rolleyes.gif
Handlade en del småsaker och fick mycket inspiration om vad man kan göra för en billig penning bl.a i köket
Skall måla om köksmöblerna och köpa nya handtag till luckorna - behöver nåt att göra nu när jag slutat röka
Mycket folk var det trots att det är en vanlig måndag, parkeringen var full när jag kom dit vid 11 tiden
Gjorde en snabb visit i dom övriga affärerna men hade så ont i höfter och rygg så jag orkade inte konsentrera mig- det får bli ett nytt besök om nån vecka
Hörde att det var knökfullt under helgen så om nån ska dit...passa på under veckan då kommer man åtminstone fram och slipper köa så länge
Anma
Har du varit på någon annan Ikea tidigare eller var det första gången?
titti49zon6
Har varit i Sundsvall och Kungens Kurva för några år sen
Alba
En släkting till mig var till Haparanda lördag/söndag.
Lördag hade de köat i 2 timmar i kassan. Söndag var det mindre folk.
askar
Ser att du också ska sluta röka.
Önskar dig Lycka till med stoppet och lovar
hålla mina tummar för dig. smile.gif

Jag längtar till våren/sommaren då vi ska ta en tur
till Haparanda IKEA.
Har tidigare besökt IKEA i Uppsala och två i Göteborgstrakten.
Anma
Jag har bott nära Ikea hela mitt vuxna liv men minns ändå hur det var första gången. Hade precis flyttat hemifån och letade möbler. Gick runt i alla möbelaffärer men allt det jag ville ha var jättedyrt, men sen åkte jag till IKEA.. wub.gif Där fanns billiga möbler och allt annat man behöver i ett hem, från toaborste till textil och bestick...

Har nästan hela möblemanget från Ikea, men lyckas på något sätt dölja det (inte medvetet, alltså) för många har frågat vart det och det är köpt och när jag svarar ikea brukar det låta "Ikea! Det kunde man inte tro..." smile.gif
Magdis
vad kul! det lär dröja innan jag tar mig dit...inget man släpar ut en nyföding på i julruschen direkt.
Helen i Piteå Zon 5
Grattis titti till ditt nya rökfria liv rolleyes.gif
Det låter kul med IKEAbesök, var det några speciella fynd du gjorde? Jag ska fara dit så fort jag bara får tid och ork... förhoppningsvis nästa vecka rolleyes.gif Vad fanns det för fler nya butiker?? /Helen
titti49zon6
Lite småsaker,ljus,3 kasruller i rostfritt för 99:-, en stor fin skärbräda i trä 99:-, tavellist,konsoller och en smideshylla till badrummet wub.gif
Dom andra butikerna i Ikanohuset är Pressbyrån,Hemtex,Intersport,Djurmagasinet,Stadium,Barnens Hus,Village,Skopunkten och Fabriksbutiken som säljer andrasorterin från BodaNova,Arabia,Hackman,Höganäs ,Ittala och Rörstrand
En heldag är inte helt fel
biggrin.gif
en bit från IKEA ligger Jysk och Rusta
Helen i Piteå Zon 5
Milda makter! ohmy.gif Det är ju en hel del nya butiker rolleyes.gif Låter kul! Man får väl göra en heldag då.... Tack för rapport! / Helen
Betty
Lycka till med rökstoppet! smile.gif Jag se fram emot mitt Haparanda-IKEA-besök, Ska försöka hålla emot ett par tre veckor till eftersom vi inte kan åka på en vanlig vardag.
kerstin z5-6
Bra med rapport -jo den där glasbutiken tänker jag minsann besöka smile.gif den med smile.gif
Berith
Jag vill också ha nära till IKEA... vill jag... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon