Full version: STA:S frölista....
Helen i Piteå Zon 5
Nu finns STA:s frölista att skriva ut från hemsidan biggrin.gif Min skrivare matar på för fullt biggrin.gif laugh.gif såååå kul! /Helen

http://www.tradgardsamatorerna.nu/
Monica M zon 4
Jaaa, tack för det Helene! Då har man nåt att göra i regnet och rusket idag!
thomaswahlqvist
Skönt, det känns trygt, då kan jag sova lungt.
En efterlängtad årlig händelse.
ewa zon 3
Tack Helen smile.gif
För mig är det premiär att få beställa från listan med stort L rolleyes.gif

/Ewa
kerstin z5-6
och du printar ut enbart i studiesyfte och för att kunna fortsätta frösåddsserien förstår jag tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-11-2006, 19:24)
och du printar ut enbart i studiesyfte och för att kunna fortsätta frösåddsserien förstår jag tongue.gif tongue.gif tongue.gif

biggrin.gif biggrin.gif jamenvisst biggrin.gif laugh.gif tongue.gif fattas bara annat biggrin.gif

wub.gif fingrarna i kors bakom ryggen sleep.gif biggrin.gif

ska ligga och läsa under täcket med fiklampa som lyse i natt.... biggrin.gif
Margith
Kerstin och Helen, ni är bara för goa wub.gif

I den här tråden kanske jag kan ställa en fråga om STA:s lista, utan att känna att jag kanske kapar tråden?

Jag är sugen att prova på att så en Helleborus. Jag har alltså aldrig gjort det förut, men jag har läst på biggrin.gif Jag vet att det sannolikt tar 2 år innan jag ser nåt i krukan och att det sannolikt tar 5 år innan jag ser den första blomman wink.gif men jag har inte bråttom tongue.gif

Men i STA:s lista finns det ju nästan en A4-sida med Helleborusar wacko.gif
Konstiga, ovanliga samlarsorter avstår jag gärna från, de tycker jag att de riktiga entusiasterna kan få wub.gif
Så vilken ska jag välja? Kan någon av er rekommendera nån av dem till en verklig nybörjare?
Helen i Piteå Zon 5
Ju färskare frön man får tag i av julroser ju lättare gror dom, fröna hinner inte torka. Du kanske kan välja H,niger eller någon från H.orientalisgruppen..... Jag tror jag skulle blunda och peka.... laugh.gif Sen tycker jag att du kan ju fråga både här och på AoT ifall någon har fröer över rolleyes.gif Själv har jag bara prövat frön från H.orientalis, fick färska av Johan P -04 /Helen
Helen i Piteå Zon 5
Måste bara tipsa om en mycket snäll man på AoT-forum....
han har klippt och klistrat in de svenska namnen på fröna som är med i året frölista och han erbjuder sig att maila listan översatt och klar till den som vill ha biggrin.gif

Så till dom som inte orkar eller vill översätta själv, gå in på AoT och söka Gunnar i B-ryd med rubriken 'Modifierat STA modifierade frölista' och maila honom. /Helen
Iza
Men fy Helen att skriva sådana trådar. Skäms. tongue.gif Jag skulle ju inte läsa den listan för jag ska inte så något i vår. Men det var ju bara 26sidor att drägla över. blink.gif Det blir nog trångt till våren med alla frösådder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon