fruberglund
Tja, inte riktigt så sött som det borde vara men moget var det i alla fall smile.gif

Ja, att kunna äta ett hallon ute på friland 21 november måste ju vara nån slags rekord laugh.gif

Köpte plantor av Gula Allgold från Herberts Hallon för några månader sen och då var det hallon på. Trodde de strykte med när snön kom men de sitter kvar och ett av dem var moget idag, tja nästan i alla fall men jag var tvungen att prova det innan kölden slår till igen och det blev försent tongue.gif

Det ni biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
pejori
det börjar likna upp och nervända världen ute i naturen smile.gif smile.gif
Hallon i november wub.gif
ewa zon 3
Vad härligt det låter smile.gif
Gula hallon ska jag skaffa bara för att de är så snygga + att de går att äta förstås tongue.gif

/Ewa
kerstin z5-6
Nice , jag har ätit fikon smile.gif egna, fast de har förstås inte mognat ute
*rolf*
Najs. Var ute en sväng i regnet, man ska röra på sig varje dag, och hittade tillräckligt många kantareller för en kvällsmacka. Gult det med.
Stussi
CITAT (fruberglund @ 21-11-2006, 14:38)
Tja, inte riktigt så sött som det borde vara men moget var det i alla fall smile.gif

Ja, att kunna äta ett hallon ute på friland 21 november måste ju vara nån slags rekord laugh.gif

Köpte plantor av Gula Allgold från Herberts Hallon för några månader sen och då var det hallon på. Trodde de strykte med när snön kom men de sitter kvar och ett av dem var moget idag, tja nästan i alla fall men jag var tvungen att prova det innan kölden slår till igen och det blev försent tongue.gif

Det ni biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif

Jag visste inte att det fanns gula hallon!
Kul att kunna äta egna hallon i november iaf! smile.gif

(Det har jag också gjort fast dom har jag tagit ur frysen! tongue.gif )
fruberglund
CITAT (Stussi @ 21-11-2006, 19:35)

(Det har jag också gjort fast dom har jag tagit ur frysen! tongue.gif )

Gula hallon är mycket godare tycker jag, sötare.

När jag var liten och bodde i Dalarna så åt vi vilda gula hallon (om de hade spridit sig från nån trädgård i närheten vet jag inte) och har längtat sen dess.

I år köpte jag äntligen gula hallon...gissa om jag ska njuta nästa år biggrin.gif
Stussi
CITAT (fruberglund @ 21-11-2006, 22:30)

(Det har jag också gjort fast dom har jag tagit ur frysen!  :P )

När jag var liten och bodde i Dalarna så åt vi vilda gula hallon (om de hade spridit sig från nån trädgård i närheten vet jag inte) och har längtat sen dess.

I år köpte jag äntligen gula hallon...gissa om jag ska njuta nästa år biggrin.gif

Jag funderar på att plantera hallon nästa år, jag kanske ska
prova att köpa gula! smile.gif
fruberglund
CITAT (Stussi @ 22-11-2006, 08:02)
CITAT (fruberglund @ 21-11-2006, 22:30)

(Det har jag också gjort fast dom har jag tagit ur frysen!  :P )

Jag funderar på att plantera hallon nästa år, jag kanske ska
prova att köpa gula! smile.gif

Tycker jag absolut!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon