Full version: Mer amaryllis
ewa zon 3
Nu blommar 'Nymph' hos mig och genast känns november inte lika tråkigt

/Ewa

Sia
Åååå va fin den är!!!

Hoppas mina blir så där fina också.....
Kajsa
Vilken vacker bild ewa, åh dom där röda ränderna, jag köpte också Nymph av Odla och nu är den på ggn. biggrin.gif
Carex
ah, ah! *andnöd* den är så vacker! Hade en sådan förra året, den ligger i förrådet nu. Den verkar vara en av dem som kan bli riktigt fina och mäktiga i lökstorlek!
Alexander-VG-zon3
underbar blomma
Helen i Piteå Zon 5
Sååå vackert!! wub.gif Vilken vacker bild du har tagit ewa... /Helen
Rossi
Mycket vacker 'Amaryllis och snyggt foto!
ewa zon 3
Tack, roligt att ni gillar Nymphen. Väntar nu på den sega röda som faktiskt fått lite fart nu.

/Ewa
nilssontherese
Läcker amaryllis!De dubbla är ju så himla snygga! Jag passar på att visa min 'Lima' som blommar nu biggrin.gif
ewa zon 3
Häftig ohmy.gif , lite synd på de stora bokstäverna över bilden.
Tycker egentligen mer om de mindre och lite vildare.
Tänkte pröva de senare i år/nästa år kanske kan få tag på lite realökar

/Ewa
nilssontherese
Okidoki biggrin.gif smaken är ju delad tongue.gif bokstäverna är för att ingen ska knycka min bild och för att jag ska få ha den ifred på min hemsida biggrin.gif
ewa zon 3
Kanske uttryckte mig otydligt, det är precis såna som din 'Lima' som jag tycker bäst om wub.gif
Tråkigt med såna som inte kan hålla borta fingrarna från andras bilder, men så är det väl tyvärr på nätet

/Ewa
Lemonne
Det finns andra knep att hålla bilderna ifred på internet! Är det du som byggt sidan? Delar gärna med mig av html-koder som "låser" bilderna (då kan utomstående bara kopiera dem som thumbnails, dvs pyttesmå, och helt omöjliga att förstora upp i större upplösning)

Det är bara att hojta till!
Kajsa

Här en bild på White Nymph också från Odla i höst, lite krusig i mitten.
ewa zon 3
Åh så fin Kajsa. Rätt så lika våra vita 'Nymphar' wub.gif
men på mina finns det lite streck av rosa i några av blommorna
Här min bild från början av november

/Ewa

Kajsa
Ewa, jag köpte även Nymph, den är på ggn den med, men tycker att den amaryllisen var vackrare med sina röda ränder. biggrin.gif
evelina
Jag går och väntar och väntar på att mina Amaryllis White Christmas (Intokasie) ska slå ut,ska lägga in bild på dom då.

Jättefina Amaryllisar ni har blir sugen på flera men har tyvärr fullt i fönsterna.
fruberglund
CITAT (Lemonne @ 25-11-2006, 21:20)
Det finns andra knep att hålla bilderna ifred på internet! Är det du som byggt sidan? Delar gärna med mig av html-koder som "låser" bilderna (då kan utomstående bara kopiera dem som thumbnails, dvs pyttesmå, och helt omöjliga att förstora upp i större upplösning)

Det är bara att hojta till!

Jag vill gärna ha koden, pm:a mig den så är du snäll. Fast det finns ju vissa program man fortfarande kan sno bilderna med ändå, vet dock inte om det går när man har din kod, kanske är olika).

Underbar Amaryllis. Jag har Amaryllis för första gången i år och jag är redan i träsket tongue.gif Har kommit en stängel och en till på väg, längtar tills den slår ut biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon