Alba
P-platser för kvinnor kan det vara något ?
Anma
Näää. Tycker en som blivit överfallen.
anna_rispan
Jag tycker värdlen ska bli tryggare för alla....naivt?? ja säkert unsure.gif
Kathy
Jaha, p-platser i parkeringshus då.
Men...sen då? På väg till och från bilen? Utanför p-huset?
Nej, det tycker inte jag. Bättre i så fall på att satsa på bättre belysning och, som i p-hus inne i stan, kameraövervakning och en vakt/informatör som sitter i en glaskur med TV-skärmarna.
Snöflinga
Helt OK ... tyvärr borde det inte behövas, men som det ser ut idag, kan det betyda liiite mer trygghet unsure.gif
Rapchic
jaha så kvinnornas värld ska begränsas mer och inte görningsmännen mad.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 21-11-2006, 22:55)
Nej, det tycker inte jag. Bättre i så fall på att satsa på bättre belysning och, som i p-hus inne i stan, kameraövervakning och en vakt/informatör som sitter i en glaskur med TV-skärmarna.

håller med där.. wub.gif
förslaget invaggar bara kvinnor i säkerhet som inte finns sad.gif
LadyG
CITAT (Scrollan @ 21-11-2006, 22:55)

Håller absolut med.

Dessutom behöver vi fler patrullerande poliser med mer befogenheter, i synnerhet på nätterna.
pejori
CITAT (LadyG @ 22-11-2006, 12:14)
Dessutom behöver vi fler patrullerande poliser med mer befogenheter, i synnerhet på nätterna.

natten!!! ohmy.gif
då ska kvinnor hålla sig hemma rolleyes.gif

förlåt kunde inte låta bli laugh.gif laugh.gif
LadyG
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 12:17)
CITAT (LadyG @ 22-11-2006, 12:14)

natten!!! ohmy.gif
då ska kvinnor hålla sig hemma rolleyes.gif

förlåt kunde inte låta bli laugh.gif laugh.gif

En kvinna som är mer än fem meter från sängen eller spisen är på rymmen, var det någon som sa. laugh.gif
Alba
Jag ser framför mig män som kör runt och söker parkering men får inte ta de platser som är lediga. Där står en skylt "Endast för kvinnor".

Det måste gå att lösa på annat sätt- poliser, vaktbolag, kamera.
Hannele
Trodde det behövdes extra b r e d a P-platser för kvinnor. ohmy.gif
Det är väl bara i filmer sånt händer..
Gossen Ruda
Såg en gång en kvinna som skulle parkera utan Ösra nordstan. Hon backade in och körde ut flera gånger för att försöka få plats med bilen. När hon till slut gick därifrån stod bilen ändå en dryg halvmeter från trottoarkanten trots att parkeringsutrymmer var dubbelt så långt som bilen. Fickparkering var liksom inte hennes grej. laugh.gif

Beträffande kvinnliga p-platser så det ingen bra idé som flera har påpekat. Fast våldsverkarna kanske uppskattar det, då vet dom var dom skall leta efter ensamma kvinnor. Bästa sättet är att alla kvinnor skaffar sig en karl som kan hålla reda på dom själva och omgivningen. Fast det skall vara en karl som klarar kvalitetskraven enligt ISO 6666. Självgående, inte våldsam och bra i sängen vid behov.
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 25-11-2006, 11:04)
Såg en gång en kvinna som skulle parkera utan Ösra nordstan. Hon backade in och körde ut flera gånger för att försöka få plats med bilen. När hon till slut gick därifrån stod bilen ändå en dryg halvmeter från trottoarkanten trots att parkeringsutrymmer var dubbelt så långt som bilen. Fickparkering var liksom inte hennes grej. laugh.gif

Jag har haft körkort i snart 40 år, men jag har aldrig fickparkerat.
Inte ens i körskolan smile.gif
anna_rispan
CITAT (askar @ 25-11-2006, 11:38)

ohmy.gif Vad fuskit!! varför slapp du fickparkera?? Jag gillar inte riktigt att fickparkera. Men när jag gör det så använder jag till 99% körskolans tips. De var jättebra. smile.gif
askar
CITAT (anna_rispan @ 25-11-2006, 11:40)
CITAT (askar @ 25-11-2006, 11:38)

ohmy.gif Vad fuskit!! varför slapp du fickparkera?? Jag gillar inte riktigt att fickparkera. Men när jag gör det så använder jag till 99% körskolans tips. De var jättebra. smile.gif

Jag har aldrig ens försökt... vill ju inte riskera att nån ska kunna
säga att jag inte klarade tongue.gif laugh.gif
så jag vet faktiskt inte om jag skulle klara av det eller inte. rolleyes.gif
*Stintan*
Ojj, det fick jag göra på uppkörningen 1963 för sånt behövde man kunna i Stockholm redan på den tiden.
askar
CITAT (Stintan43 @ 25-11-2006, 11:46)
Ojj, det fick jag göra på uppkörningen 1963 för sånt behövde man kunna i Stockholm redan på den tiden.

Det fick man säkert göra i hela landet... maken tog sitt 1960
och visst fick han fickparkera både i körskolan och uppkörningen.

Jag hade helt enkelt tur... fick åka ut från stan och njuta av vacker utsikt
trampade till o me för mycket på gasen men inte ens det märkte
ispektören.
Du är godkänd sa han när jag efter åkturen stannade utanför körskolan. biggrin.gif
ninnisky
Tog mitt körkort 1962 i Göteborg och visst fick man fickparkera både under körskoletiden och på uppkörningen även här biggrin.gif Dessutom tillkom start i stans brantaste backe....... minst lika svårt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon