|
Har handlat från dessa i många år och tycker dom är riktigt bra.. Säljer för en gångs skull riktig jord och inte massa torv! Kolla in sidan. och produkterna. starkt rekommenderat! MVH/Tobias Ekwall "villaägare" jordgubbarna
fruberglund
22-11-2006, 18:46
Funkar tyvärr inte för oss här i Småland men fyndigt namn de hade
CITAT (zibbo @ 22-11-2006, 18:06) Åh, jag trodde först att de sålde jordgubbsplantor. Är väl för att jag är så inne på att vi ska gräva ett jordgubbsland nästa år. Fyndigt namn på butiken.
Syrran blev änka... hennes man är jordgubbe Säger hon.
CITAT (Alba @ 22-11-2006, 21:25) HM..... Rekl....... ? Min första tanke också, men jag har igen aaaaning!
Alexander-VG-zon3
22-11-2006, 22:16
CITAT (suddis @ 22-11-2006, 21:03) CITAT (Alba @ 22-11-2006, 21:25) HM..... Rekl....... ? Min första tanke också, men jag har igen aaaaning! rekl=reklam HM=klädesäffar
CITAT (flaxss @ 22-11-2006, 22:16) CITAT (suddis @ 22-11-2006, 21:03) CITAT (Alba @ 22-11-2006, 21:25) HM..... Rekl....... ? Min första tanke också, men jag har igen aaaaning! rekl=reklam HM=klädesäffar  Hm...rekl Så klart det är Var annars når de ut till så stor publik som här.
Eva 33c
23-11-2006, 09:42
Jag tittade på deras hemsida, men vad jag kunde se fanns det ingen innehållsdeklaration på jorden. Det är ju en stor brist. Och visst måste den väl innehålla torv eftersom den rekomenderas till krukväxter. "Riktig jord" tänker jag mig som matjord som man köper på ett lastbilsflak och som består av sand, lera och mullämnen i varierande blandningar. Men sån jord kan man ju inte ha till krukväxter...
Lena i Torslanda
23-11-2006, 10:14
Reklam eller ej.....jag har köpt därifrån i flera år, ffa planteringsjord, gödsel och barkmull. Stor skillnad mot det man får i säckarna när man handlar i garden centers. Dyrare - javisst, men värt varje krona, dessutom hemkört.
anneli85
23-11-2006, 12:42
Självklart är det reklam, har full förståelse det är inte lätt för småföretagarna idag.
Ludvig Johansson
23-11-2006, 13:16
Får man inte göra reklam/nämna firmor på forumet? Lite grann som Sveriges radio/tv? Får man skriva ett dyrt garden center nära kungens kurva söder om Stockholm, men inte Zetas? Får man nämna föreningar, t.ex. STA? Eller kanske det verkligen är som i SVT i Sverkers tappning (han med soptunnan). Man får nämna företag om de gjort nåt kriminellt eller konsumentogudaktigt, t.ex. "Jordgubbarna är ena riktiga mulliga dyngleverantörer"? Dags att läsa regelboken?
CITAT (Ludvig Johansson @ 23-11-2006, 13:16) Får man inte göra reklam/nämna firmor på forumet? Lite grann som Sveriges radio/tv? Får man skriva ett dyrt garden center nära kungens kurva söder om Stockholm, men inte Zetas? Får man nämna föreningar, t.ex. STA? Eller kanske det verkligen är som i SVT i Sverkers tappning (han med soptunnan). Man får nämna företag om de gjort nåt kriminellt eller konsumentogudaktigt, t.ex. "Jordgubbarna är ena riktiga mulliga dyngleverantörer"? Dags att läsa regelboken? har man erfarenheter (positiva/negativa) så kan man ju naturligvis bidra med dem. Men att göra reklam för företag utan att på något sätt tala om att man har anknytning till företaget i fråga är ju fult. I detta fall så var det en person som kallar sig "villaägare" som i sitt första och enda inlägg gör reklam för ett förtag som enligt hemsidan skall ha funnits i 20 år, men förtaget ui fråga har inga kontaktuppgifter, och man kan inte hitta det i telefonkatalogen.
Gossen Ruda
23-11-2006, 13:31
CITAT (Lena i Torslanda @ 23-11-2006, 10:14) Reklam eller ej.....jag har köpt därifrån i flera år, ffa planteringsjord, gödsel och barkmull. Stor skillnad mot det man får i säckarna när man handlar i garden centers. Dyrare - javisst, men värt varje krona, dessutom hemkört. Har dom hemkört också? Dvs destillerade drycker som ej passerat Systembolaget. Kunde inte låta bli.
I princip alla produkterna som säljs av Jordgubbarna kommer från förtaget "Tälje Trädgårdsprodukter". Och söker man efter det så finner man att det är samma företag, som uppträder under ett annat namn.
Lena i Torslanda
23-11-2006, 15:03
Det är väl lite missvisande att säga att de uppträder under annat namn - deras hemsida heter jordgubbarna .se - företaget heter Tälje trädgårdsprodukter.
anneli85
23-11-2006, 15:13
Håller med dig Kurt, Ludvig hade nog inte uppfattat att denna "villaägare" troligtvis lagt in detta enda inlägg som reklam för denna firma. Istället hade ju "villaägaren" kunnat redovisat var han kom ifrån och tipsat om deras proukter, känns ju egentligen lite mer ärligt. Tror Sverker hade tyckt detsamma.
Ludvig Johansson
23-11-2006, 16:03
Jag hade nog inga större funderingar innan jag skrev det inlägget. Jag håller med om att det är lite småfuffens (oärligt, mindre rakt, lite böjt) att framhålla en vissa firma och ha anknytning till den (ägare, anställd) och inte ange det. Sedan kan man bli smått kolerisk på all spam och tjafs reklam man peppras med i cyberrymden. Mitt passagen epostkonto får ca 20 informella satsa-på-de-här-aktierna-gör-stora-klippet varje dag. Det blir rätt mycket att radera efter några veckor! Anneli, använder du "villaägare" som skällsord, eller menar du att det kan ifrågasättas om personen äger en villa? Varför måste man odla krukväxter i torvblandad köpejord?
kristerh
23-11-2006, 16:06
Jag har köpt av dem i några år och tycker jorden är sådär, mest sandjord faktiskt, måste blanda i koskit eller hästskit innan jorden används, och till krukväxter tycker jag man inte kan använda jorden, och deras koskit innehåller en stor mängd av obrunnen hästgödsel kanske haft otur men isåfall borde jag fått bra jord något år men jag fortsätter nog att handla av dem ändå, trots att de dessutom är dyra, har för mig att de tog 98kr för en jordsäck hemkört. men bekvämt för mig som inte har bil.
anneli85
23-11-2006, 16:13
Han skrev ju typ under med namn-villaägare, antog bara namnet villaägare istället för hans "riktiga namn". Tror säkert att han äger en villa för den delen.
CITAT (zibbo @ 22-11-2006, 18:06) Har handlat från dessa i många år och tycker dom är riktigt bra.. Säljer för en gångs skull riktig jord och inte massa torv! Kolla in sidan. och produkterna. starkt rekommenderat! MVH/Tobias Ekwall "villaägare" jordgubbarna Hej Zibbo och välkommen till Odla! Tack för tipset, hade jag bott på närmare håll så hade jag kanske provat att handla jord av den där firman. Bry dig inte om att en del här reagerar på ditt premiärinlägg med misstänksamhet, det bara är så ibland...
CITAT (anneli85 @ 23-11-2006, 15:13) Håller med dig Kurt, Ludvig hade nog inte uppfattat att denna "villaägare" troligtvis lagt in detta enda inlägg som reklam för denna firma. Istället hade ju "villaägaren" kunnat redovisat var han kom ifrån och tipsat om deras proukter, känns ju egentligen lite mer ärligt. Tror Sverker hade tyckt detsamma. Menar du att han skulle behöva redovisat var han kom ifrån för att uppfattas som ärlig? Varför det? Han skriver under med både för- och efternamn - och det är mer än vad de allra flesta här gör. Ingen här behöver väl redovisa varifrån de kommer...
CITAT (KURT @ 23-11-2006, 13:29) CITAT (Ludvig Johansson @ 23-11-2006, 13:16) Får man inte göra reklam/nämna firmor på forumet? :wacko:
Lite grann som Sveriges radio/tv?
Får man skriva ett dyrt garden center nära kungens kurva söder om Stockholm, men inte Zetas?
Får man nämna föreningar, t.ex. STA?
Eller kanske det verkligen är som i SVT i Sverkers tappning (han med soptunnan). Man får nämna företag om de gjort nåt kriminellt eller konsumentogudaktigt, t.ex. "Jordgubbarna är ena riktiga mulliga dyngleverantörer"? :D
Dags att läsa regelboken? har man erfarenheter (positiva/negativa) så kan man ju naturligvis bidra med dem. Men att göra reklam för företag utan att på något sätt tala om att man har anknytning till företaget i fråga är ju fult. I detta fall så var det en person som kallar sig "villaägare" som i sitt första och enda inlägg gör reklam för ett förtag som enligt hemsidan skall ha funnits i 20 år, men förtaget ui fråga har inga kontaktuppgifter, och man kan inte hitta det i telefonkatalogen. Och varför skulle han inte kunna plussa för det företaget om han nu tycker om deras produkter? Att företaget i fråga inte har några kontaktuppgifter och att man kan inte hitta det i telefonkatalogen behöver väl inte med något att göra. Varför så himla misstänksam? Inte så konstigt om zibbo inte skrivit mer om han får en sån här reaktion på sitt första inlägg i det här forumet.
anneli85
23-11-2006, 19:30
jaja whatever tycker iallafall att det är väldigt skumt att börja med att skriva ett inlägg om en firma som säljer jord, dessutom grymt bra jord som jag tycker är väldigt DYR och sedan klaga på andra jordfabrikat som innehåller torv!Jag köper iallafall hasselfors jord och det tänker jag fortsätta att göra  .Annars välkomnar jag denna gäst om han vill fortsätta vara aktiv.
lilla mamma
26-11-2006, 19:10
vågar han det efter detta?
Snöflinga
26-11-2006, 19:23
Välkomnar dig också Zibbo, trist början, men för min del är det helt OK att tipsa om företag man är nöjd med  Att sedan Kristerh har handlat därifrån i många år, utan att vara nöjd, är för mig en gåta
kristerh
27-11-2006, 17:02
CITAT (Snöflinga @ 26-11-2006, 19:23) Att sedan Kristerh har handlat därifrån i många år, utan att vara nöjd, är för mig en gåta  Ingen större gåta  jag skrev att jag inte har bil o tyckte det var bra att få jorden hemlevererad, jag blandar ut jorden med koskit o annat med mullämnen, eftersom jag är en storkonsument av jord behöver jag på så sätt inte släpa på så vansinnigt många säckar koskit. fast det vore bättre om de kunde fixa till jorden så att den är användbar direkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|