Full version: Wiiiee!
Helen i Skåne
Åh så fint det blev med en Malus Crittenden i trädgården, den var tom full av frukt! Och närmare 4 meter högt! Kostade visseligen 2800:- men eftersom det är till föreningens lilla trädgård så är vi några som delar. GUD vad roligt att kunna köpa växter på det viset!!! biggrin.gif Det blev dessutom ett stadigt exemplar av Doftolvon som ska stå mitt i stenläggningen och dofta när man kommer ut genom dörren. Det exet kostade 1800:- och är redan en "riktig" buske! Som sagt det är kul att shoppa på det viset. Nu ser jag fram emot våren när allt det nya tar fart och hoppas vid gud att allt klarar vintern. Roligt att tänka på när dagen inte ljusnat och det regnar på tvären som det bara kan göra i Skåne... wacko.gif
Cilla
Härligt! Javisst är det härligt att starta med ett stort träd ibland. Jag brukar tänka på det när jag handlar dagligvaror och kläder. Skippar man en del och drar den på en del annat så kan man unna sig ett större, kraftigt träd!
josohl
Verkar vara ett bra sätt att köpa tid... Var beställde ni träden från?
Helen i Skåne
Vi beställde det på plantskolan, de i sin tur beställde det någon annanstans, Danmark tror jag. De har inte så stora träd hemma eftersom det inte är så ofta folk köper dem, likadant med busken. Fråga på din plantskola! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon