Full version: Efterlysning !
Sollan
Jag skulle vilja veta om det bland er fanns någon som skulle kunna tänka sig att hålla en liten föreläsning, gärna lättsam. Om trädgårdar,skötsel, om hur man kan utnyttja sin trädgård, anlägga damm eller något annat i trädgårdsväg. Möjlighet att ställa frågor bör också vara med.
Villaföreningen där jag bor ska ha ett litet julbord för de medlemmar som är aktiva i föreningen under året. I samband med detta brukar vi ha någon som kommer och pratar om något ämne.
I år ville man gärna ha något "lättare". Har uttömt mina resurser och då kom jag naturligtvis att tänka på er... sleep.gif
Plats: Farsta i södra Stockholm, tid 12/12 18:00. Uppskattat antal 30 - 40 personer. Längd max 1 timme inklusive frågestund.
Tyvärr kan vi inte erbjuda någon ersättning förutom ett julbord samt trevlig samvaro.
Snälla - finns det någon? PM:a mig.
Tackar på förhand
Kakaduan
Har svårt att tänka mig att någon "professionell" trädgårdsperson kommer utan ersättning, men det finns ju entusiaster inom diverse områden. Själv skulle jag skicka ett mail till exempelvis Svenska Rosensällskapet, Svenska Klematissällskapet, Riksförbundet Svensk Trädgård, etc och fråga. Sedan kan jag ju tycka att det vore rimligt med någon liten present - några flaskor vin eller dylikt som man kan sätta upp på föreningens konto.

Kakaduan
Alba
Någon handelsträdgård eller blomsteraffär kan ju vara intresserad - det ger dem ju reklam.
Sollan
Tack för tipsen. Annars kanske jag kan hänga på mig en lösmustach och brumma lite om pelargoner eller nåt....
kerstin z5-6
Gör det ! alltför ofta går man i föreningar över ån " -det är lite långt .. annars kunde jag ha brummat om rosor lite smile.gif
mulle
Printa ut en massa frölistor och de bästa trådarna härifrån Odla så kan du brumma hur länge som helst!
smile.gif
Mulle
renate
Jag hade ställt upp om det inte var så långt härifrån.Det måste inte vara så merkvärdigt,jag skulle tjöta om mina rosor. wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
och jag skulle 'surra' om frösådder biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Sollan
Man får väl återkomma kanske...? biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon