Chrihanna
Ja alltså en burk med tättslutande lock vill jag ha. I burken vill ja ha en fem-sex burkar inuti, fast utan lock. Jag vill alltså bara ha ett lock till alla burkarna. Hänger ni med på hur jag menar?

Har ni några snygga tips?
yenny
Jag hänger inte med alls rolleyes.gif Vad har man en sån burk till?
Chrihanna
Jag skulle vilja ha i lite olika flingor i dem... biggrin.gif

Jag gillar att blanda lite olika flingor när jag äter frukost och ibland kör jag lite mer av en sort och mindre av en annan. Samtidigt är jag lite lat så jag vill bara öppna ett lock, så kan jag välja och vraka hur jag vill! biggrin.gif
yenny
Aha.. då tror jag att jag kopplar... tyvärr har jag inga bra tipps.
Allis
Det kanske inte finns sån att köpa, men man kan fixa själv . Ställ alltså 4-5 burkar i en större ska väl inte va nån konst.
Pjater
Gamla glass burkar och diverse brukar jag ha som burkar, finns oändligt med möjligheter bara man låter fanasin flöda.
Chrihanna
Tack för era svar!

Ja jag får försöka hitta lämpliga "udda" burkar om jag inte hittar något mer "rejält" i enhetlig stil. Dock har jag nyligen flyttat och alla små burkar och småskålar fick smaka på kängan..
myskmadra
Varflr inte skaffa en brödburk? De ska väl vara täta?
Däri borde rymmas många små burkar utan lock!
Eva i Höga
Jag vet ju inte var du bor, men Ikea är bra på burkar. Där har jag köpt till flingor o salt o sylt mm och det finns stora o små som passar ihop.
Chrihanna
Tack för era svar..! Har kollat på ikeas hemsida, hittar inget lämpligt tyvärr...
netaave
Är det stapelbara burkar med lock på den översta du menar?
Boxer
Titta in på granngården, där har jag köpt en låda med 6 fack.

Hammarplast
askar
Kika på Coop Forum, dom brukar ha "burksatser"
som innehåller en stor rektangulär burk där de mindre ryms i.
Kostar under hundralappen.
Chrihanna
Tack för alla svar! Ska fortsätta leta och hittar ni något i någon butik så hojta gärna till här! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon