Mina tulpaner började komma upp ur jorden för ca en vecka sen. Dom står i balkonglådor och planterades i slutet av oktober. Normalt eller onormalt?
Mvh anders
mulle
27-11-2006, 00:45
Onormalt i allra högsta grad! Mina tulpaner i rabatterna sticker också upp och jag är orolig för vad som händer då (om?) kölden slår till. Mulle
rosita
27-11-2006, 06:02
Det är väl så här det blir med denna varma höst! Mina fresialökar som jag planterade i våras (som jag glömde bort eftersom de aldrig visade sig) har också tittat upp för ett par veckor sedan.
kerstin z5-6
27-11-2006, 11:20
Det brukar gå bra -skillnaden är väl att så här tydligt, brukar jag inte se dem denna årstid -de brukar vara täckta av snö ..men ofta sticker de upp i redoläge under snön ..
Blomstertanten
29-11-2006, 14:46
Lökväxterna brukar klara sej även om de skjuter upp grönt på höst. Ibland kan det bli frostskador i spetsarna (ser ut som de blivit lite brända) men blommar gör de ändå.
anders33070
25-12-2006, 23:11
Vi får hoppas att de klarar sig, nu har mina krokusar börjat titta upp. Nån av det ca 200 lökar jag satt på balkongen bör väl blomma i vår.
Sambon tyckte jag överdrev ...men men...kanske ska fråga först nästa gång jag sätter så många..
Anders
AnitaO
26-12-2006, 08:08
Samma för mig. Mina krokusar har tittat upp ur jorden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.