Full version: Tulpaner redan?
anders33070
Mina tulpaner började komma upp ur jorden för ca en vecka sen. Dom står i balkonglådor och planterades i slutet av oktober. Normalt eller onormalt? wacko.gif

Mvh
anders
mulle
Onormalt i allra högsta grad!
Mina tulpaner i rabatterna sticker också upp och jag är orolig för vad som händer då (om?) kölden slår till.
Mulle
rosita
Det är väl så här det blir med denna varma höst! Mina fresialökar som jag planterade i våras (som jag glömde bort eftersom de aldrig visade sig) har också tittat upp för ett par veckor sedan. rolleyes.gif
kerstin z5-6
Det brukar gå bra -skillnaden är väl att så här tydligt, brukar jag inte se dem denna årstid -de brukar vara täckta av snö ..men ofta sticker de upp i redoläge under snön ..smile.gif
Blomstertanten
Lökväxterna brukar klara sej även om de skjuter upp grönt på höst. Ibland kan det bli frostskador i spetsarna (ser ut som de blivit lite brända) men blommar gör de ändå.
anders33070
Vi får hoppas att de klarar sig, nu har mina krokusar börjat titta upp. Nån av det ca 200 lökar jag satt på balkongen bör väl blomma i vår. biggrin.gif

Sambon tyckte jag överdrev ...men men...kanske ska fråga först nästa gång jag sätter så många..

Anders
AnitaO
Samma för mig. Mina krokusar har tittat upp ur jorden sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon