Full version: Digitalis
Trädgårdsmannen
Jag har en slänt där det är rätt torrt men med god vattning har alltid de flesta växter trivts - även de som ofta beskrivs som fuktighetsgillande.

Men - det finns en som hela tiden slokar vad jag än gör och det är Digitalis - har den enormt stor törst eller vad kan det bero på?
Ewa L
Jag har aldrig märkt att mina är speciellt törstiga! Mina är visserligen sådana som har fått föröka sig av egen kraft och sedan har jag flyttat rosetterna dit jag vill ha dem — och det är vid de spaljerade päronträden i rent söderläge tillsammans med Lupiner, Riddarsporrar, Allium och Stockrosor. Rejält varm och torrt alltså och de kunde inte vara finare.

Har ett kort taget förra sommaren, när de tyvärr är på väg att blomma ut. De är c:a 35 cm högre än jag (170 cm) och helt underbara!! Tyvärr är kortet för mörkt, fotat i motljus för effekten, men uselt för att visa blommorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon