Full version: Absolut Kurant
AnitaO
Passar den till snaps på julbordet?
Eller är det till andra tillfällen..... synpunkter?
KURT
När det gäller kryddade sorter så brukar det oftast vara bättre att köpa mindre flaskor med fler smaker, så ökar man valmöjligheterna.
Pirum
Jag tycker den är rätt god...men jag skulle nog inte ställa den på julbordet. Funderar på till vilken mat den skulle passa...kanske till vilt. Men jag skulle nog ändå satsa på nåt mer traditionellt, Skåne, OP Andersson, etc, just på jul.

Kurant känns mer sommar för mig. Men det är absolut inget fel på den.
Betty
Tja varför inte svartvinbärssnaps till julbordet, det finns ju svartvinbärsglögg. (Har för mig att jag såg sån på Systembolaget förra året...) smile.gif
Hemlagad svartvinbärsglögg
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag själv gillar ju inte snaps men min sambo dricker Kurant till sillen.
Gillan
Nu är ju inte jag rätt person att svara eftersom jag nästan aldrig snapsar, men jag tycker precis som Pirum att den känns lite mer somrig. Och att de andra passar bättre. Men jag har hört sägas att Absolut Vodka Citron ( eller heter den Lemon? ) passar väldigt bra till sillen. Men som sagt jag vet inte. unsure.gif
Castea
Det finns ju svartvinbärs-sill, så varför inte Absolut Kurant till vanlig sill?! Kanske inte ihop med svartvinbärs-sill, det blir nog tårta på tårta.

På sommaren är Absolut Kurant god att blanda med fruktsoda och is.
pejori
hade jag velat ha snaps på julbordet, hade jag föredragit absolut vanilj istället. smile.gif smile.gif
den är mild och helt ok till sillen laugh.gif
Bee
Jomen, svartvinbärsbrännvin är en gammal (i alla fall västsvensk) julklassiker, speciellt till sillen som ni andra säger.
Jag har inte provat vodkavarianten men brännvinssorten passar finfint till löksill tex.
Bee
CITAT (pejori @ 28-11-2006, 11:47)
hade jag velat ha snaps på julbordet, hade jag föredragit absolut vanilj istället. smile.gif smile.gif

Läste inte detta ordentligt innan jag postade mitt förra inlägg.

Absolut Vanilj! God till sillen?? blink.gif Får jag nog prova. Vi har en flaska stående sen ett par år tillbaka. Den smakar vidrigt äckligt till det mesta tycker jag, men man kanske inte skall ge upp hoppet wink.gif
wolkenkrabber
CITAT (Evgeni @ 28-11-2006, 11:28)
Nu är ju inte jag rätt person att svara eftersom jag nästan aldrig snapsar, men jag tycker precis som Pirum att den känns lite mer somrig. Och att de andra passar bättre. Men jag har hört sägas att Absolut Vodka Citron ( eller heter den Lemon? ) passar väldigt bra till sillen. Men som sagt jag vet inte. unsure.gif

jag tycker att Abs. Citron är god till sillen!
pejori
CITAT (Bee @ 28-11-2006, 15:37)
CITAT (pejori @ 28-11-2006, 11:47)
hade jag velat ha snaps på julbordet, hade jag föredragit absolut vanilj istället. smile.gif  :)

Läste inte detta ordentligt innan jag postade mitt förra inlägg.

Absolut Vanilj! God till sillen?? blink.gif Får jag nog prova. Vi har en flaska stående sen ett par år tillbaka. Den smakar vidrigt äckligt till det mesta tycker jag, men man kanske inte skall ge upp hoppet wink.gif

om du inte gillar den för övrigt, bör du nog avstå till sillen laugh.gif laugh.gif
jag gillar den annars också...den milda mjuka smaken smile.gif smile.gif
Tesa
Har provat Absolut Kurant och den var hemsk...
Till slut gjorde vi slut på den i en fruktbål...då gick den an..men som sup..blää huh.gif
Fenja
CITAT (Tesa @ 28-11-2006, 23:59)
Till slut gjorde vi slut på den i en fruktbål...då gick den an..men som sup..blää huh.gif

För att inte tala om Absolut Raspberry.... det är rena döden!!! Luktar gudomligt men smaka... *ryyyyyyyyyyyyyyyyyyser*.
Jag rekommenderar varmt till all sill: Östgöta Sädesbrännvin..... det duger även till pepparkakorna frammåt småtimmarna!! laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Fenja @ 29-11-2006, 00:04)
CITAT (Tesa @ 28-11-2006, 23:59)

För att inte tala om Absolut Raspberry.... det är rena döden!!! Luktar gudomligt men smaka... *ryyyyyyyyyyyyyyyyyyser*.
Jag rekommenderar varmt till all sill: Östgöta Sädesbrännvin..... det duger även till pepparkakorna frammåt småtimmarna!! laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja

Ja, Östgöta sädes är mumma smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon