Full version: Flytt av brbuskar
Trdgrdsmannen
Har flyttat bde rd och svart vinbr med bra resultat - men jag flyttade samtidigt en krusbrsbuske som stod i samma frutsttningar som den nu har ftt - fast p annan plats, men den verkar inte ta sig alls.

Vattnar gr jag intensivt - rtterna fick jag med och de sg fina ut - har ngon erfarenhet som sger att det r svrare att lyckas med flytt av krusbr n med vinbr?

Frresten en frga till: fungerar det att bara ha en hallonplanta - eller blir det inga br?
Cilla
Jag har flyttat vinbr och krusbr och noterat samma sak som du - vinbren r tligare och kommer igng snabbare p nya vxtplatsen.

Jag klippte in krusbrsbuskar frr nr jag flyttade dem fr att f bttre balans mellan rtter och bladverk, men det gav inte snabbare igngsttning det heller.

Skulle tro att det bara r att vattna (rejla doser vid torka) och vnta.
Trdgrdsmannen
S d kanske det finns hopp...jag skall prova att beskra den - vattnar gr jag redan - en hel vattenkanna full i tid och otid borde ju inte vara otillrckligt?

Vad tror du om hallonfrgan?
Trdgrdsmannen
Nstan alla bladen p krusbrsbusken har tackat fr sig - men 2-3 stycken r fortfarande grna och ser friska ut. S den har nog klarat sig - ven om den inte kommer att se kul ut i r...jag fortstter att vattna och vattna - idag slipper jag frsts fr det hllregnar ute!
Louise i Gteborg
Hallon ger frukt p bara en planta, fast lite. Skr ner den efter skrd. De mnga (?) skott som kommer kan du ta upp och frdela ut s har du snart ett helt hallonland.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon