Full version: Letar frön igen...
Floppy
Gulltratt 'Streptosolen jamesonii'

Lyktlilja 'Sandersonia aurantiaca'

Googlade och hittade Lyktlilja på Odla i shopen men det var i början på året... sad.gif
Är det nån som har frön av dessa eller sticklingar och som kan tänkas sälja till mig...eller vet vart jag kan köpa dessa två????
Floppy
huh.gif Är det ingen som vet??? sad.gif
Helen i Piteå Zon 5
Har du kollar med Impecta? /Helen
Floppy
Jupp...de hade inga... sad.gif
Gåsis
Lyktliljan verkar finnas här men jag kollade inte om det var höst- eller vårsortiment. Den verkar vara köldkänslig och förvaras inomhus så det låter ju som en vårköparväxt.

/Åsa
Floppy
Gåsis...jag hittade inte dem där...vart var den någonstanns? sad.gif
Gåsis
Hm konstigt blink.gif Den kanske inte finns kvar att köpa just nu men här var den när jag sökte...

Det var väl typiskt sad.gif

/Åsa
Floppy
wub.gif ..nu fanns den... blink.gif ...ska köpa den efter jul/nyår...när kassan är lite stabilare... tongue.gif
...blir väl halshuggen av pojkvännen om jag köper den nu när det ska ut med slantar till julklappar... tongue.gif
...men sen... tongue.gif biggrin.gif
Kajsa i Arvika
Sandersonia'n har funnits hos Thompson&Morgan tidigare men verkar vara slut för tillfället. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon