Full version: Attans!
Kajsa i Arvika
ooopps.... slant med fingret och helt plötsligt är det ett paket på väg från Rara växter!!! blink.gif

Deras nyheter för 2007 har kommit.

Försökte begränsa mig men det är såååå svåååårt!!! wink.gif wink.gif

Agastache scrophulariifolia
Agastache pepetoides
Aquilegia fragrans
Althea cannabina
Digitalis laevigata
Penstemon whippleanus Chocolate drop
Polemonium caeruleum ssp yezoense Purple rain
Salvia sclarea Euphoria
Veratrum californicum
Zigadenus elegans

Har precis avslutat en utbildning och har kommit fram till att jag har mer nöje av ett gäng fröpåsar än en flaska med skumpa!! laugh.gif laugh.gif
.... Kanske hänger med en liiiiten flaska hem från affären med den gröna skylten ändå.... tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Ja, nu vet även du hur det är..... Ditt pekfinger har precis vuxit som mitt..... den har fått en egen hjärna och reagerar som en egen kroppsdel biggrin.gif laugh.gif tongue.gif biggrin.gif

GRATTIS till den färdiga utbildningen! Och visst var du värd lite extra tillbehör till skumpan biggrin.gif
kerstin z5-6
Självklart ! Skumpa och fröpåsar hör ihop ! Grattis

P whippleanus är jättefin , övriga med för den delen
ewa zon 3
Kollade lite på Rara växter vad du beställt, mycket fint, Veratrum californicum gillade jag bäst. Penstemon whippleanus "Chocolate Drop"
vilket ovanligt tråkigt svenskt namn den har - Dysterpenstemon blink.gif
Nä, då föredrar jag "Chocolate Drop" smile.gif

/Ewa
kerstin z5-6
DE svenska namnen på penstemoner är sällan kul ...
Kajsa i Arvika
Chocolate drop sådde jag i fjol och belv så förtjust så jag tar den en omgång till... De fröer jag fick över har liksom försvunnit blink.gif det är många som tycker att den är fin bland mina bekanta!! laugh.gif laugh.gif
Kajsa i Arvika
Codonopsis viridiflora slank visst ner i "korgen" också + tre bonusfröer

Echium plantagineum Pink bedder
Salvia farinacea Evolution
Cosmos bipinnatus Double Click

Är det någon som vill ha Echium och Cosmos fröer så hör av er, för de är inte mina absoluta favoriter... Finns kanske någon annan som har större glädje av dem än jag? smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon