Full version: Sjuk
netaave
Blir ingen dans i kväll! sad.gif
Vi hade planerat att vi skulle åka till Lagårn i Skultuna eftersom det är en bra orkester där, och vi var där mycket i slutet på 70- början av 80-talet. Rena nostalgitrippen var planerad alltså.
Lissjäntan ska tävla i Kungsängen i morgon, en tävling hon väntat på sen i augusti. Jag såg också fram mot den.
Så blir vi sjuka båda två. Ja hon är på bättringsvägen har bara lite hosta kvar, så vi kanske släpper iväg henne.
Men jag vaknade i morse med igensvullen hals efter att ha varit småsnuvig ett par dar. Så för mig blir det varken dans i kväll eller tävling i morgon.
Trist! Får väl ta mig en Björklingekur, whiskey i riktigt hett kaffe. tongue.gif
LadyG
sad.gif Ush så tråkigt att behöva missa något roligt för en så deprimerande sak som sjukdom!

Krya på er. Whiskey ska vara bra mot förkylning, åtminstone blir det roligare att vara förkyld då tongue.gif
anna_rispan
Ja, krya på er!!
Leia
CITAT (netaave @ 01-12-2006, 17:14)
Får väl ta mig en Björklingekur, whiskey i riktigt hett kaffe. tongue.gif

Hihi, du glömde att ligga i badkaret i riktigt hett vatten samtidigt som whiskeyn intas. Då kureras det ordentligt! (allt enligt Björklingemodellen! rolleyes.gif biggrin.gif tongue.gif )
netaave
CITAT (Leia @ 02-12-2006, 07:46)
Får väl ta mig en Björklingekur, whiskey i riktigt hett kaffe.  :P

Hihi, du glömde att ligga i badkaret i riktigt hett vatten samtidigt som whiskeyn intas. Då kureras det ordentligt! (allt enligt Björklingemodellen! rolleyes.gif biggrin.gif tongue.gif )

Men jag har ju inget badkar! ohmy.gif
Leia
CITAT (netaave @ 02-12-2006, 11:47)
Får väl ta mig en Björklingekur, whiskey i riktigt hett kaffe.  :P

laugh.gif Ta Långsjön! öhhhh, fast det blir ju´lite kallt förståss..... tongue.gif rolleyes.gif
netaave
CITAT (Leia @ 02-12-2006, 12:58)
CITAT (netaave @ 02-12-2006, 11:47)
Får väl ta mig en Björklingekur, whiskey i riktigt hett kaffe.  tongue.gif

laugh.gif Ta Långsjön! öhhhh, fast det blir ju´lite kallt förståss..... tongue.gif rolleyes.gif

Ja du det vattnet blir intr hett precis, men nu ser jag sjön igen iaf, alltid nåt bra med lövfällningen. tongue.gif
Reserv
Synd att du va´sjuk Neta, jag som trodde att du skulle på Bergeforsparken och dansa till Black Jack med mig ikväll rolleyes.gif wub.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 02-12-2006, 15:27)
Synd att du va´sjuk Neta, jag som trodde att du skulle på Bergeforsparken och dansa till Black Jack med mig ikväll rolleyes.gif  :wub:

Näru isf hade det blivit folkan i Hudik och Claes Lövgrens, jag gillar orkestrar som sjunger och spelar själva ser du.
Sist jag dansade till BJ fick sångaren en hostattack men sången fortsatte som förut, så aldrig mer dom för mig tack.

Fast vi kanske kan dansa nån annan gång det händer ju att vi gör det där uppåt. Mest på sommaren förstås!
anna_rispan
Det kanske var just för att sångaren var förkyld som det var singback??
Alba
CITAT (anna_rispan @ 02-12-2006, 16:35)
Det kanske var just för att sångaren var förkyld som det var singback??

Jag hoppas det är så !
Alba
Krya på dig - det kommer fler chanser !
Christa
Här kommer två tips mot halsont. Låt dofilus sakta rinna ner i halsen. Ändra gärna läge så det kommer på så många ställen som möjligt.

Akut halsont kan också dämpas genom att man suger på en bit torkad ingefära (sådan som man köper i kryddpåsar.)

Dessa saker har funkat på mig. Skulle vara kul att få lite feedback ifall du provar.

Jag haaatar att ha ont i halsen så jag lider med dig!
netaave
Nej BJ spelar bara och sjunger själva i undantagsfall, diskussionens vågor om det och sequenser i synnerhet går höga emellanåt på dansa.se

Fick just en mugg förkylningsdricka av dottern, det var lime, mynta och honung, lindrade faktiskt lite.
Biggan_
anna_rispan
CITAT (netaave @ 02-12-2006, 18:13)
Nej BJ spelar bara och sjunger själva i undantagsfall, diskussionens vågor om det och sequenser i synnerhet går höga emellanåt på dansa.se

Fick just en mugg förkylningsdricka av dottern, det var lime, mynta och honung, lindrade faktiskt lite.

Jaha, där ser man. Kanske stämmer då. Vad innebär sequenser som du skriver??
netaave
Sequenser är ett hjälpmedel som fungerar som en metronom.
Där kan dom också lägga in specialeffekter, en klocka, ett brus eller liknande. En hjälpdator kan man säga. Alla orkestrar har det idag.
anna_rispan
Aha, vad roligt! Nu har jag lärt mig nåt nytt. O så kan jag lyssna nästa gång jag är på dans. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon