|
Här ska det rimmas! Anita och Pejjan har tidigare rimmat på en cykel som jag ska ge till Max, men jag kommer inte ihåg vilken tråd det var. Ni kanske kan upprepa rimmen? Flera förslag är välkomna! Han ska också få bla: Experimentlåda Taklampa Geomag (små magneter som man kan bygga saker med) fönsterfärg Tom och Jerry DVD bokstavs spel siffer spel Ja, rimma på nu!
CITAT (Leia @ 02-12-2006, 13:08) fönsterfärg När du trött på utsikten är, måla en ny med färgerna här!
CITAT (Leia @ 02-12-2006, 13:08) Experimentlåda Vad händer om jag gör si eller så? Svaret kan du i denna låda få!
CITAT (Leia @ 02-12-2006, 13:08) Taklampa För att du inte på något ska trampa, behöver du ljuset från denna....
 Tack de var jättebra! (obs! Det här är på inget sätt "min" tråd, utan alla som vill ha något rimmat är välkomna att skriva det  )
Varsågod! Jag älskar att rimma!
Nu är det dags att inte räkna fel om du vill vinna i detta .... (sifferspel) Kul trådidé
Taklampa:
Detta är en makalös manick. Gör natt till dag på ett kick.
Minns inte det där cykelrimmet, och sökfunktionen krånglar nu igen. Försöker nån annan gång och ser om det funkar.
Tom o Jerry DVD:
Här ser man kattens lek med en liten mus. Två grabbar som kan det där med bus.
Lyfter fram tråden och tackar för alla rim!
Jag vet något ingen annan vet i klappen väntar ett...
(alfapet)
CITAT (Castea @ 02-12-2006, 19:13) Jag älskar att rimma! :wub: Då tror jag att den här sidan kan vara nåt för dig. Rimstugan
CITAT (Leia @ 02-12-2006, 12:08) Anita och Pejjan har tidigare rimmat på en cykel som jag ska ge till Max, men jag kommer inte ihåg vilken tråd det var. Ni kanske kan upprepa rimmen? Flera förslag är välkomna!  Nu har både jag och Anita letat efter cykelrimmen, men hittar dem inte. Nu välkomnas nya rim på en cykel!  (svart med eldsflammor på!  )
Jag hittade tråden!!! Skam den som ger sig Så här var mitt rim: Det brukar vara lite svårt i starten, men sen går allt av bara farten. Och så Pejoris: Med denna nyckel, får du fart på din ..... Denna tråden var det: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=4795...4&t=49558&st=15
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 12:38) Jag hittade tråden!!! Skam den som ger sig Så här var mitt rim: Det brukar vara lite svårt i starten, men sen går allt av bara farten. Och så Pejoris: Med denna nyckel, får du fart på din ..... Denna tråden var det: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=4795...4&t=49558&st=15 Hihi! Tack! Vi hade inte frångått ämnet speciellt mycket alltså!
CITAT (Betty @ 06-12-2006, 11:41) CITAT (Castea @ 02-12-2006, 19:13) Jag älskar att rimma! :wub: Då tror jag att den här sidan kan vara nåt för dig. Rimstugan Jaaa! Kul!
CITAT (Castea @ 06-12-2006, 18:15) CITAT (Betty @ 06-12-2006, 11:41) CITAT (Castea @ 02-12-2006, 19:13) Jag älskar att rimma!  Då tror jag att den här sidan kan vara nåt för dig. RimstuganJaaa! Kul!  Vilken bra sida
Jag vet, visst är den bra! Jag fick länken av en odlait, minns inte vem, förra året när jag behövde hjälp med en del rim.
Det är jättekul men julklappsrim, men jag hatar rim där man kan gissa sig till vad paketet innehåller. Då är ju hela det roliga med överraskningen borta... Vi brukar tävla om vem som skrivit rimmet som är svårast att gissa. Här är vinnaren från förra året: Rim utan avslöjanden är svårt men det är i alla fall litet och hårt Pinnen lyser i mörka natten vilket är bra för man ser att dricka vatten utan att någonting spilla annars kan det gå riktigt illa Flytta saker och öppna kan den passar också bra i handen Många hål för flera ting passar bra, tingeling! Den som kommer på vad det var i paketet får som pris äran!
Jag gissar på att det är en MP3-spelare
Fel! En ledtråd är att det är 3 saker i ett kit.
Nähä... det var ingen rolig gissningslek... här är svaret: Kit med lampa man fäster på bärbara, mus till bärbara och usbhub med 3 uttag....
Får man be om hjälp med rim till 3st cd och en dvd?
cd 1: JJ Cale & Eric Clapton "Road to Escondido" cd 2&3: Moody Blues, 2 gamla skivor från 60-talet ommixtrade till SACD-format dvd: konsertfilm med Neil Young (Heart of gold)
Håller tummarna att någon annan har mer fantasi än jag!
Och jag har ännu en sak som det behöver rimmas på: Snow board
CITAT (Leia @ 12-12-2006, 15:41) Och jag har ännu en sak som det behöver rimmas på: Snow board  Denna ska nog inte dina förhoppningar grusa. Du kan på den nerför backen susa.
CITAT (Bee @ 12-12-2006, 15:05) Får man be om hjälp med rim till 3st cd och en dvd?
cd 1: JJ Cale & Eric Clapton "Road to Escondido" cd 2&3: Moody Blues, 2 gamla skivor från 60-talet ommixtrade till SACD-format dvd: konsertfilm med Neil Young (Heart of gold)
Håller tummarna att någon annan har mer fantasi än jag! flyttar ned Bee´s inlägg så att det inte blir missat av er "rimmningskunniga" (Tack Anita  )
|Birgitta|
12-12-2006, 21:26
*raderat*
Monarda
12-12-2006, 21:38
Min städningsovillige 15-åring ska få en egen dammsugare En fräsig liten blå apparat. Jag behöver ett riktigt snitsigt rim men min egen fantasi har tagit slut
CITAT (Monarda @ 12-12-2006, 21:38) Min städningsovillige 15-åring ska få en egen dammsugare En fräsig liten blå apparat. Nu är det klappat, nu är det klart, nu är det dags för en egen apparat. Popcorn, damm, ja minsta döda fluga klarar du nu att upp från golvet suga!
CITAT (Bee @ 12-12-2006, 15:05) cd 1: JJ Cale & Eric Clapton "Road to Escondido" I detta paket finns två gubbar som vet hur sånger skrivs som består i evighet.
Monarda
13-12-2006, 09:24
CITAT (Castea @ 12-12-2006, 22:10) CITAT (Monarda @ 12-12-2006, 21:38) Min städningsovillige 15-åring ska få en egen dammsugare En fräsig liten blå apparat. Nu är det klappat, nu är det klart, nu är det dags för en egen apparat. Popcorn, damm, ja minsta döda fluga klarar du nu att upp från golvet suga! Helt suveränt! Och det där med popcorn var ju verkligen på pricken. Tusen Tack!
Varsågod! Nöjet var helt på min sida!
CITAT (Castea @ 12-12-2006, 22:27) CITAT (Bee @ 12-12-2006, 15:05) cd 1: JJ Cale & Eric Clapton "Road to Escondido" I detta paket finns två gubbar som vet hur sånger skrivs som består i evighet. Tack! Det är ju helt perfekt!
CITAT (|Birgitta| @ 12-12-2006, 21:26) Någon som kan hjälpa mig rimma på det här?
Min egen Nalle Puh-bok : Sagor och visor för de allra yngsta Här, lilla Du, kommer Nalle Puh, vi kan börja leken nu!
|Birgitta|
15-12-2006, 13:29
*raderat*
Skulle behöva hjälp med ett julrim på engelska Har köpt en sån där liten box med 10 svenska nubbar. Tänkt som nåt typiskt svenskt till en utländsk besökare.
CITAT (AnitaGg @ 18-12-2006, 12:44) Skulle behöva hjälp med ett julrim på engelska :rolleyes: Har köpt en sån där liten box med 10 svenska nubbar. Tänkt som nåt typiskt svenskt till en utländsk besökare. Är inget bra på att rimma på engelska, men i värsta fall kan du ju skriva ner "Helan går", så som den uppfattas på engelska. Kanske vill mottagaren lära sig någon svensk snapsvisa inför intaget av dryckerna. Titel: Hell and gore Melodi: Helan går Hell and gore Chung Hop father Allan Allan ley. Hell and gore Chung Hop father Allan ley. Oh handsome in the hell and tar hand hell are in the half and four. Hell and gore Chung Hop father Allan ley.
Putter upp den här tråden. Den behövs.
Här kommer ett bidrag från mig. Hittade på det förra året och kan inte ha det i år igen. Passar till allt!
Jag sitter här och försöker rimma det har väl gått någon timma fönstren är nu helt täckta av imma jag måste kanske mina hjärnceller trimma så att jag det rätta rimmet kan finna
CITAT (AnitaGg @ 18-12-2006, 12:44) Skulle behöva hjälp med ett julrim på engelska Har köpt en sån där liten box med 10 svenska nubbar. Tänkt som nåt typiskt svenskt till en utländsk besökare. Ett annat förslag: Here's a little gift that will help your spirit lift There's someting in it for every taste So spend it slowly - not in haste To be used in times of jolly but beware so you won't end up in folly Kanske inte så typiskt svenskt men ngt att utgå från
CITAT (Bee @ 19-12-2006, 17:08) CITAT (AnitaGg @ 18-12-2006, 12:44) Skulle behöva hjälp med ett julrim på engelska :rolleyes: Har köpt en sån där liten box med 10 svenska nubbar. Tänkt som nåt typiskt svenskt till en utländsk besökare. Ett annat förslag: Here's a little gift that will help your spirit lift There's someting in it for every taste So spend it slowly - not in haste To be used in times of jolly but beware so you won't end up in folly Kanske inte så typiskt svenskt men ngt att utgå från  Den var jättebra. Tack
Halloj! Någon som har någon bra idé om ett rim till en parfymflaska? David Beckhams... Tackar så länge!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|