|
Vikken av dessa blommor tycker du är vackrast, eller som kanske e din favoritväxt? Våga bara tycka något dumt om denna omröstning!!!!!!!!
CITAT (Scrollan @ 02-12-2006, 21:39) Kan inte rösta. Nehe.. varför inte??
CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 21:45) CITAT (Scrollan @ 02-12-2006, 21:39) Kan inte rösta. Nehe.. varför inte?? Mitt alternativ saknas.
Men ååå.. välj bara en av dom som du tycker om då.
Alexander-VG-zon3
02-12-2006, 21:55
samma hos mig
CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 21:55) Men ååå.. välj bara en av dom som du tycker om då. Ja, och min favoritväxt finns inte med.
aya.. vikken blomma tycker du om då?
CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 21:57) aya.. vikken blomma tycker du om då? Det spelar nog inte så stor roll eftersom den ändå inte finns med i din poll.
Snälla.. var snäll o rösta ni andra utan att säga att min favoritblomma inte finns med i pollen tack!
Inte heller röstat... min finns inte me.
CITAT (askar @ 02-12-2006, 22:03) Inte heller röstat... min finns inte me. va skrev jag nyss??
CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 22:04) CITAT (askar @ 02-12-2006, 22:03) Inte heller röstat... min finns inte me. va skrev jag nyss??  Men du, askar påpekar ju bara att hennes favoritblomma inte finns med. Det är väl ändå inget att bli förbannad över?
CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 22:04) CITAT (askar @ 02-12-2006, 22:03) Inte heller röstat... min finns inte me. va skrev jag nyss?? 
CITAT (Scrollan @ 02-12-2006, 22:07) CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 22:04) CITAT (askar @ 02-12-2006, 22:03) Inte heller röstat... min finns inte me. va skrev jag nyss??  Men du, askar påpekar ju bara att hennes favoritblomma inte finns med. Det är väl ändå inget att bli förbannad över? Men de e även irriterande med att svara att man inte kan rösta!! de e totalt ointressant att höra
min är heller inte med
Rapchic
02-12-2006, 22:41
jag vet inte hur hälften ser ut ajja till det jag tänkte skriva addde själv tycker jag at det finns för få alt att skriva så då har jag alltid med 'annat alt' som man får skriva i tråden
CITAT (Rapchic @ 02-12-2006, 22:41) jag vet inte hur hälften ser ut ajja till det jag tänkte skriva addde själv tycker jag at det finns för få alt att skriva så då har jag alltid med 'annat alt' som man får skriva i tråden Före första heter jag abbe. om jag förstår dej rätt raphic som kanske du menar att man kan skriva sin favoriblomma i tråden istället?? Men meningen med omröstningen var inte att man skulle svara på vem som var sin favoritväxt. Utan man skulle välja ett av växterna som man tycker är vackrast ÄRE SÅ SVÅRT????
CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 22:10) CITAT (Scrollan @ 02-12-2006, 22:07) CITAT (abbbe @ 02-12-2006, 22:04) CITAT (askar @ 02-12-2006, 22:03) Inte heller röstat... min finns inte me. va skrev jag nyss??  Men du, askar påpekar ju bara att hennes favoritblomma inte finns med. Det är väl ändå inget att bli förbannad över? Men de e även irriterande med att svara att man inte kan rösta!! de e totalt ointressant att höra Kan tala om att det förekommer i flera av poll-trådarna att medlemmar påpekar att deras alternativ inte finns med.
Rapchic
02-12-2006, 23:08
CITAT (abbbe @ 03-12-2006, 00:05) CITAT (Rapchic @ 02-12-2006, 22:41) jag vet inte hur hälften ser ut ajja till det jag tänkte skriva addde själv tycker jag at det finns för få alt att skriva så då har jag alltid med 'annat alt' som man får skriva i tråden Före första heter jag abbe. om jag förstår dej rätt raphic som kanske du menar att man kan skriva sin favoriblomma i tråden istället?? Men meningen med omröstningen var inte att man skulle svara på vem som var sin favoritväxt. Utan man skulle välja ett av växterna som man tycker är vackrast ÄRE SÅ SVÅRT???? nej jag menade att om den blomma man tycker är vackrast inte finns med så klickar man på 'annat alt' och sen förklarar vilken man tycker är finast man röstar ju fortfarande och av egen erfarenhet så är det inte så många som väljer 'eget alt'
*Stintan*
02-12-2006, 23:12
Hoppsan råkade klicka på fel knapp så nu kan jag inte rösta
zaaritha
02-12-2006, 23:22
Jag röstade på ros, eftersom det alternativet finns! Annars; så är min favorit pingstlilja; men man tycker väl om fler än en sort?
Det är svårt att välja nåt egentligen för man vill ju ha allting, men om jag måste säga nåt som jag absolut inte vill vara utan i min trädgård så är det rosor.
Biggan_
02-12-2006, 23:56
Monica i Nässjö
03-12-2006, 09:19
Men varför kan ni inte rösta? Abbbe skrev ju faktiskt: vilken av dessa tycker du är vackrast? Ni har ju fått några olika alternativ och då är det ju bara att välja ut den man tycker bäst om av dom.
Själv röstar jag på rosor men favoriten är nog Meconopsis.
Rapchic
03-12-2006, 09:20
CITAT (monka @ 03-12-2006, 10:19) Men varför kan ni inte rösta? Abbbe skrev ju faktiskt: vilken av dessa tycker du är vackrast? Ni har ju fått några olika alternativ och då är det ju bara att välja ut den man tycker bäst om av dom.
Själv röstar jag på rosor men favoriten är nog Meconopsis. jag kan inte rösta för jag vet inte hur hälften ser ut
*Stintan*
03-12-2006, 10:17
CITAT (monka @ 03-12-2006, 09:19) Men varför kan ni inte rösta? Abbbe skrev ju faktiskt: vilken av dessa tycker du är vackrast? Ni har ju fått några olika alternativ och då är det ju bara att välja ut den man tycker bäst om av dom.
Själv röstar jag på rosor men favoriten är nog Meconopsis. Av ren protest mot vissa otrevliga uttalanden trådskaparen gjort vilket han/hon borde be om ursäkt för istället för att säga att han tänker fortsätta med såna uttryck.
Rapchic
03-12-2006, 11:46
CITAT (Stintan43 @ 03-12-2006, 11:17) Av ren protest mot vissa otrevliga uttalanden trådskaparen gjort vilket han/hon borde be om ursäkt för istället för att säga att han tänker fortsätta med såna uttryck.  ja lite av det också faktiskt
CITAT (monka @ 03-12-2006, 09:19) Men varför kan ni inte rösta? Abbbe skrev ju faktiskt: vilken av dessa tycker du är vackrast? Ni har ju fått några olika alternativ och då är det ju bara att välja ut den man tycker bäst om av dom.
Själv röstar jag på rosor men favoriten är nog Meconopsis. Ja du har alldeles rätt! Abbe frågade vilken vi tyckte var/är vackrast! Men om nu fyra st av de möjliga är vackrast för mig, ska jag då rösta ändå? Bara för att göra Abbe tillfreds? En Abbe som dessutom tar sig friheten att kalla vem som helst för cp!!?? En person som tar sig såna friheter, tarvar heller inga svar enligt mig
Monica i Nässjö
03-12-2006, 12:24
CITAT (Stintan43 @ 03-12-2006, 10:17) CITAT (monka @ 03-12-2006, 09:19) Men varför kan ni inte rösta? Abbbe skrev ju faktiskt: vilken av dessa tycker du är vackrast? Ni har ju fått några olika alternativ och då är det ju bara att välja ut den man tycker bäst om av dom.
Själv röstar jag på rosor men favoriten är nog Meconopsis. Av ren protest mot vissa otrevliga uttalanden trådskaparen gjort vilket han/hon borde be om ursäkt för istället för att säga att han tänker fortsätta med såna uttryck.  Men då tycker jag att det är bättre att man på ett moget och vuxet sätt förklarar att man inte tolererar ett sånt språkbruk. Om man nu är så omogen att man använder dom uttrycken så tror jag inte att man klarar att koppla en sån långsökt protest. Och f.ö. så vill jag påminna mig om att redan då jag var barn- för 40 år sen- så använde vi ordet CP som skällsord, utan att ha en aning om innebörden. Med vilket jag naturligtvis inte försvarar det.
Tvekade mellan rosor och tulpaner , valde till sist rosor - men nu ångrar jag mig nästan...  Himla svårt att välja bara en enda...
Och jag röstade till slut på Änglatrumpeter, men det är inte riktigt med sanningen överensstämmande. Men vad gör man när det inte går att rösta på mer än ett alternativ Att det blev Änglar beror nog på att de är lite mer " utmanande " än de andra. Tror jag
Rapchic
03-12-2006, 12:49
om det finns folk som vet var det finns bilder på blommorna (förutom rosor, tulpaner och påskliljor dom vet jag redan hur dom ser ut) så kan jag också rösta
*Stintan*
03-12-2006, 12:53
CITAT (monka @ 03-12-2006, 12:24) CITAT (Stintan43 @ 03-12-2006, 10:17) CITAT (monka @ 03-12-2006, 09:19) Men varför kan ni inte rösta? Abbbe skrev ju faktiskt: vilken av dessa tycker du är vackrast? Ni har ju fått några olika alternativ och då är det ju bara att välja ut den man tycker bäst om av dom.
Själv röstar jag på rosor men favoriten är nog Meconopsis. Av ren protest mot vissa otrevliga uttalanden trådskaparen gjort vilket han/hon borde be om ursäkt för istället för att säga att han tänker fortsätta med såna uttryck.  Men då tycker jag att det är bättre att man på ett moget och vuxet sätt förklarar att man inte tolererar ett sånt språkbruk. Om man nu är så omogen att man använder dom uttrycken så tror jag inte att man klarar att koppla en sån långsökt protest. Och f.ö. så vill jag påminna mig om att redan då jag var barn- för 40 år sen- så använde vi ordet CP som skällsord, utan att ha en aning om innebörden. Med vilket jag naturligtvis inte försvarar det. Då kan jag ju tala om att jag i en annan tråd klart och tydligt talat om vad jag tyckte om abbes språkbruk och då fick till svar att han även fortsättningsvis tänkte fortsätta kalla folk för cp. Jag är övertygad om att abbe fattat att vi är några som inte röstat i den här tråden av protest mot detta. Nu har han dock bett om ursäkt och det var vad jag önskade och det är bra att han gjort. Kanske har han lärt sig något, nämnligen att man inte behöver vara ohövlig bara för att man uttrycker sin egen åsikt och att man på ett forum bör tänka sig för lite vad o hur man uttrycker sig innan man trycker på skickaknappen. I min värld f.ö. har det från barnsben (är 40-talist) värnats om ett vårdat språkbruk och det är jag glad för liksom jag är glad för att jag sluppit höra liknande skällsord eller könsord från mina numera vuxna barn. Det är jag glad för och kan jag bidra till att någon förändrar ett dåligt uttryckssätt till ett bättre blir jag ännu gladare. Sen är det ju bra om man kollar vad som sagts tidigare innan man svarar också
netaave
03-12-2006, 13:02
Min är inte heller med, därför röstade jag på pelargoner, som är favorit av dom som är med. Svårare än så är det väl inte, annars är min favorit Fuchsia.
CITAT (Rapchic @ 03-12-2006, 12:49) om det finns folk som vet var det finns bilder på blommorna (förutom rosor, tulpaner och påskliljor dom vet jag redan hur dom ser ut) så kan jag också rösta Änglar har du bilder på här Brugmansia's. Du måste bläddra ner på sidan för att komma till Änglarna ( klicka på Brugmansia)  Fast det går tydlgen inte att komma in där just nu  . Försök igen senare.
Monica i Nässjö
03-12-2006, 14:14
CITAT (Stintan43 @ 03-12-2006, 12:53) Sen är det ju bra om man kollar vad som sagts tidigare innan man svarar också  Hur långt tillbaka måste man kolla trådarna innan man ska våga sig på att svara?
*Stintan*
03-12-2006, 14:21
Ja det kan man ju fråga sej men om man bara hoppar in i en tråd och säger vad man tycker utan att ta reda på på vilka grunder folk säger det dom säger så kan det ju bli väldigt konstigt. I det här fallet så va det ju inte sååå väldigt långt tillbaka utan det gäller nu sist färgomröstningen men de finns fler trådar, men det är ju överspelat nu eftersom abbe bett om ursäkt
CITAT (Evgeni @ 03-12-2006, 13:03) CITAT (Rapchic @ 03-12-2006, 12:49) om det finns folk som vet var det finns bilder på blommorna (förutom rosor, tulpaner och påskliljor dom vet jag redan hur dom ser ut) så kan jag också rösta Änglar har du bilder på här Brugmansia's. Du måste bläddra ner på sidan för att komma till Änglarna ( klicka på Brugmansia)  Fast det går tydlgen inte att komma in där just nu  . Försök igen senare. Det går att komma in om du klickar på först " Foto's ", och sen på Brugmansia
Det är väl en nästan omöjlig sak att få med alla blommor så det stämmer på alla odlaiter. Man kan väl då rösta på den blomma man tycker bäst om bland de uppräknade.
Min favorit är inte heller med men jag röstade på pelargoner som jag också tycker om.
Rapchic
03-12-2006, 14:53
vilken var det som var vem *förvirrad*
CITAT (Rapchic @ 03-12-2006, 12:49) om det finns folk som vet var det finns bilder på blommorna (förutom rosor, tulpaner och påskliljor dom vet jag redan hur dom ser ut) så kan jag också rösta google.se klicka på bilder - här kan du söka på allt möjligt - även blommor
Whiskuchi
03-12-2006, 15:02
Jag kan inte bestämma mig, favoriten växlar med årstiderna
CITAT (Whiskuchi @ 03-12-2006, 15:02) Jag kan inte bestämma mig, favoriten växlar med årstiderna  Det där stämmer nog.. jag kanske borde gjort en omröstning med enbart jublommor?? Vd tycker ni?
fruberglund
03-12-2006, 20:54
Rosor  Finns så många vackra! Men på våren så är ju tulpanerna favoriter såklart
mamamaggan
03-12-2006, 22:48
Rosor , vildrosor tycker jag är finast. Less is more!
kristerh
04-12-2006, 11:21
av det som fanns att välja på tog jag rosen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|