Full version: NK:s Julskyltning
Anma
NK:s julskyltning

Jag är besviken... sad.gif
Kathy
CITAT (Anne R @ 03-12-2006, 23:52)

Vi var inne i stan igår och såg på håll att det var bra mycket folk som kikade på NK:s julskyltning.
Synd att NK inte ansträngt sig mer...de brukar ju ha sån fantastisk julskyltning annars.
Klura
Å fy vad trist.
Då behöver man alltså inte bemöda sig med att ta sig in till stan för att kolla på den. Tack för "varningen".
*Mademoiselle*
Fy vad tråkig.
Och var är tomten? blink.gif
fruberglund
Har aldrig sett deras förut eftersom jag inte bor i Stockholm men jag tyckte det var fint smile.gif Jättesöta figurer wub.gif
netaave
Överhuvudtaget tycker jag att julskyltning var bättre förr. Framför allt minns jag stämningen när ingen fick se den före skyltsöndagen och hur härligt det var att stå där när dom tog bort det bruna omslagspappret dom satt för fönstren. Numer skyltar dom ju redan i september.
kerstin z5-6
Ni får åka o kolla adventskalendern i gamla stan i stället , varje dag kl 18 biggrin.gif
Anma
CITAT (fruberglund @ 04-12-2006, 10:07)
Har aldrig sett deras förut eftersom jag inte bor i Stockholm men jag tyckte det var fint smile.gif Jättesöta figurer wub.gif

Det brukar vara aldeles extraordinärt och väldigt juligt på NKs julfönster. Det är klart, visst är det sött, men inte särskilt juligt, mer som Kalle och chokladfabriken. Därför är jag besviken och därför blir det ingen NK för mig iår. Inte för att det brukar bli det varje år, men ändå...
Kathy
CITAT (netaave @ 04-12-2006, 11:07)
Numer skyltar dom ju redan i september.

Fast NK har alltid hållt på traditionerna, dvs 1:a advent.
Kathy
NK:s julskyltning anno 1936.
Klura
CITAT (Scrollan @ 04-12-2006, 10:15)
CITAT (netaave @ 04-12-2006, 11:07)
Numer skyltar dom ju redan i september.

Fast NK har alltid hållt på traditionerna, dvs 1:a advent.

På NK:s hemsida står det att den traditionsenliga skyltsöndagen gick i år av stapeln den 19 november, då det alltid lika hemliga skyltfönstren avtäcktes under fanfar. Och så anlände tomten med häst o vagn wink.gif
Kathy
CITAT (Klura @ 04-12-2006, 11:45)
På NK:s hemsida står det att den traditionsenliga skyltsöndagen gick i år av stapeln den 19 november, då det alltid lika hemliga skyltfönstren avtäcktes under fanfar. Och så anlände tomten med häst o vagn wink.gif

Å sjutton. ohmy.gif
Jag har alltid trott att de hade 1:a advent som första julskyltningsdag.

Hmmm...
LadyG
CITAT (Anne R @ 03-12-2006, 23:52)

Den var ju inte fin. Inte särskilt julig alls sad.gif
Klura
Scrollan, jag trodde också alltid det var på 1:a advent.
Blev förvånad när jag travade in på NK:s hemsida och såg datumet.
Kathy
CITAT (Klura @ 04-12-2006, 11:56)
Blev förvånad när jag travade in på NK:s hemsida och såg datumet.

Ja, jag kikade på hemsidan nyss och såg detsamma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon