Eller, jag hittar det, men inte i ekologisk variant. Dessutom har de minskat paketet från 400g till 330g. Jag misstänker starkt att priset är oförändrat. Inbillar mig att knäckebröden är lite tunnare också, inte bara färre.
Hur som helst, det var inte så fasligt längesen de ändrade. Kanske finns ännu butiker med gott krögarknäcke på lager?
JA!

NEJ!
Alltså, går det fortfarande att hitta kravmärkt krögarknäcke i Göteborgstrakten? Knäcke har ju lång hållbarhet så...
Stör mig på att saker försämras i onödan...Wasa har kommit med ett ekologiskt knäcke, som smakar ungefär som Husman. Men som verkar vara 3x så dyrt, per skiva (jämfört med Husman tvåpack). Varför? Mjölkostnaden utgör bara en liten del av tillverkningskostnaden. ICA klarar att sälja ekologiskt knäcke (under eget namn) för halva priset jämfört med Wasas.
Nä, jag börjar bli arg på att ekologiska produkter är omotiverat dyra. Precis som det inte går att motivera varför svenskt kött i butik ska vara så mycket dyrare än utrikiskt, när bonden inte får mycket mer (om än något) betalt.
Nåja, ska inte kverulera mer. Men om andra vill haka på i denna tråd och orera över försämrade produkter så gärna för mig.
Varför säljs exempelvis Julmust i 1.4-liters pet-flaska? För att vi inte märker att det inte är 1.5l? Varför tillsätts glukos-fruktos-klägg i sockerdrickor? Eller i barnmat? Det smakar ju torrt. Men, kanske dags för mig att sova...
(Och, jaja, det finns annat ekologiskt knäcke att köpa än Wasa, men jag vill ha just det knäcke jag 'alltid' brukar ha till jul...)