jenan343
Hej!

Jag undrar om någon där ute odlat Trädgårdsportlak i kruka inomhus? Har har det gått? Om ingen har testat, tror ni att det går?

Mvh Jenny
Susanna
Jag har också funderat på detta men aldrig testat. Jag tycker att de växer ganska klent när man förodlar dem men det går kanske att få ording på det.
Eva St
Har Portlak sedan några år tillbaka på somrarna står de ute i krukor och på vintern har jag dem i ett källarförråd med extrabelysning och ca 8 - 12 grader.
De trivs utmärkt och är lätta att ta sticklingar av. Mina kommer från Grekland från början
Eva St
Christa
Kan du skörda på vintern också eller är det bara frågan om övervintring?
Eva St
Har bara övervintrat dem - vad menar du med skördat???
Eva St
Eva i Västerås
Är det blomman portlak eller grönsaken portlak du odlat och övervintrat?
Skördar gör man blad och stjälktoppar under sommaren, och ev då vintertid.
Eva St
wub.gif
Nämen du det är ju blomman!!!!!!!!!!!
Eva St
Eva i Västerås
Den vet jag inget om, men jag har en känsla av att du fått svar om grönsaken portlak. Du har nog lagt in frågan i fel forum...
Eva St
Och jag har inte ställt någon fråga rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Eva St
Jonas70
Frågan är väl i rätt forum, men svaret är det väl sämre med biggrin.gif
Eva i Västerås
Förlåt, Eva!
Blandade om skribenterna.
Susanna:
Det jag är säker på om portlak är att den bara funkat för mig när det varit varma, soliga somrar. Om det är ljus eller värme som behövs vet jag inte. Men försöka går väl alltid. GSG (Går det så går det). Har du extraljus så är ju värmen inga problem så här års.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon