Full version: Liljor
evelina
Dom här Madonna liljorna har jag som doftar ljuvligt.

Finns det andra färger än rosa och vita??

Kajsa
Menar du Orientliljorna dina bilder ser ut som Casa Blanca och Star Gazer.
Har en del sorter i mitt album
Mina liljor
abbbe
Det där är inge madonnaliljor..
den rosa verkar vara en sorts stargazer oriental lilja.
evelina
CITAT (Kajsa @ 04-12-2006, 20:19)
Menar du Orientliljorna dina bilder ser ut som Casa Blanca och Star Gazer.
Har en del sorter i mitt album
Mina liljor

Ja du har rätt orientliljor är det virrpanna är jag wacko.gif

Vilka liljor du har Kajsa nu ska jag botanisera i ditt album och skriva upp på min önskelista. wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Vackra Liljor du har Kajsa biggrin.gif
Här är en del av mina http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...1178&uuid=helen
Kajsa
Helen du har en massa godbitar, svart kroll lilja och lilium leichtlini vad hittar jag dom ? biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Kajsa @ 04-12-2006, 22:23)
Helen du har en massa godbitar, svart kroll lilja och lilium leichtlini vad hittar jag dom ? biggrin.gif

Lilium leichtlini köpte jag från Botanicus och den svarta biggrin.gif är en lilja som sprids sakta bland amatörerna främst här i Norrbotten... svår att få tag i, väntade på min lök i flera år. Det är nu första gången den här sommaren den blommade efter 2 år i min trädgård, jag hade tur och fick en stor lök av mina vänner rolleyes.gif /Helen
Kajsa
Tack för det tipset med Botanicus, ska beställa där i vår.

evelina, ta en titt där du också Botanicus såg några Orientliljor Bergamo, Black Beauty, Garden Party.
Vad mycket ljuvliga liljor det fanns.
mamamaggan
Oj oj oj oj. Vilka liljor ni har. Tack för länken till Botanicus , har beställt deras katalog .
Eva St
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Katalogen beställd här också Tack för tipset
Eva St
Limeblossom
Ahh...den svarta krolliljan! Visste inte ens att det fanns....*suck*
kristerh
Har oxså beställt katalogen, tack för tipset.
mulle
GÄLLER ENDAST SVERIGE!!!!!!!!!
En galen åländska sliter sitt hår och gråter floder....
sad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
Mulle
Blomstertanten
CITAT (mulle @ 19-12-2006, 12:08)
GÄLLER ENDAST SVERIGE!!!!!!!!!
En galen åländska sliter sitt hår och gråter floder....
sad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
Mulle

Du får be någon här langa åt dej ! tongue.gif
Mia, zon 3
Vad är erfarenheterna av Botanicus här bland odlaiterna? Prisnivå, fraktkostnader, kvalité etc...?

(Tacksam att bo inom Sveriges gränser, förresten - stackars dig, Mulle! smile.gif )
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Mia @ zon 3,19-12-2006, 15:30)
Vad är erfarenheterna av Botanicus här bland odlaiterna? Prisnivå, fraktkostnader, kvalité etc...?

Dyrt, Dyrt, Utmärkta ja, helt suveräna lökar/knölar biggrin.gif Trots alla Dyrt, värt varje krona biggrin.gif laugh.gif /Helen
Mia, zon 3
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 19-12-2006, 15:31)
CITAT (Mia @ zon 3,19-12-2006, 15:30)

Dyrt, Dyrt, Utmärkta ja, helt suveräna lökar/knölar biggrin.gif Trots alla Dyrt, värt varje krona biggrin.gif laugh.gif /Helen

Fy då.... hade nästan hoppats att ni skulle svara att det INTE var värt det.... Nu måste jag ju beställa den katalogen också (hör plånboken snyfta tyst i väskan....) sad.gif
Åsa, mälardalen zon 2
En länk med en massa inlägg om lökar och ingen har nämnt företaget Verberghe som har fin kvalité på lökarna och bra pris också (samt de skickar varor till hela Europa så de som inte kan handla hos Botanicus för att de bor i fel land kan ju kolla in om det finns något intressant där).

Verberghe
kristerh
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,21-12-2006, 10:40)
En länk med en massa inlägg om lökar och ingen har nämnt företaget Verberghe som har fin kvalité på lökarna och bra pris också (samt de skickar varor till hela Europa så de som inte kan handla hos Botanicus för att de bor i fel land kan ju kolla in om det finns något intressant där).

Verberghe

Där finns ALLDELES för mycket intressant ohmy.gif
fruberglund
Går liljor köpa och sätta till våren eller är det hösten som gäller?

De är ju så vackra, har köpt några nu och ska se om jag får några liljebaggar eller inte. Slipper jag dem så blir det fler liljor helt klart wub.gif
evelina
CITAT (fruberglund @ 21-12-2006, 15:14)
Går liljor köpa och sätta till våren eller är det hösten som gäller?

De är ju så vackra, har köpt några nu och ska se om jag får några liljebaggar eller inte. Slipper jag dem så blir det fler liljor helt klart wub.gif

Ja jag sätter alltid liljor på våren.

Jag strör alltid myrr runt liljorna på jorden och då slipper man liljebaggar.

Ja liljor är underbara. wub.gif
Ani
Oh vilken fin julklappstips till mig
TACK

....Katalogen beställd..smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon