fruberglund
Varför vill då en sån fryslort som mig ha kallt?

Jo, för att alla blommor börjar växa igen och jag ser med fasa framför mig hur tråkigt det kommer bli nästa år pga att alla knoppar fryser i år.

Min vita klematis som jag ännu inte sett blomma med fägring och många blommor har stora gröna knoppar NU! När kylan kommer kommer dessa med säkerhet frysa ner vilket kommer resultera i att jag inte får några blommor nästa år heller eftersom det är en klematis som blommar på förra årets skott sad.gif

Alliumen jag satte vid de nya vita marktäckade rosorna som skulle bli såååå fint nästa år har börjat komma upp så vi får väl se hur det blir med det, har inga större förhoppningar där heller sad.gif

Finns bara en fördel med det här varma vädret...IGÅR, 5 december åt jag nämligen 2 st hallon från mina hösthallon. Självklart inte lika goda som om de skulle mognat i sommarsolen men ändock mogna och inte alls sura biggrin.gif
Fenja
I natt ÅSKADE det här mellan 24.30 och fram till morgonkvisten?!!?!! Som ett riktigt präktigt sommaråskväder, med massor av blixtar och dunder. Regnet har vräkt ner som aldrig förr och visst tittar lökarna upp och de rosa prydnadsjordgubbarna blommar för fullt....
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
Jag vill också ha SNÖ! Snälla SMHI wub.gif kan ni inte be att Pohlman kommer tillbaka som meterolog? Det var mycket bättre "ordning" på vädret och årstiderna då
Alba
CITAT (Hamilton @ 06-12-2006, 15:11)
Jag vill också ha SNÖ! Snälla SMHI wub.gif kan ni inte be att Pohlman kommer tillbaka som meterolog? Det var mycket bättre "ordning" på vädret och årstiderna då

Jasså är det där orsaken ligger. Har inte tänkt på att det beror på att Pohlman inte syns i rutan.
Dä startar vi ett upprop där vi kräver Pohlman tillbaka.

jag vill ha snö - jag vill ha snö
fruberglund
Pratade precis med pappa och han sa att de hade sagt att det inte skulle bli kallt innan jul i alla fall sad.gif

Jaja, vi kanske får två somrar i år då wacko.gif
Betty
CITAT (Hamilton @ 06-12-2006, 15:11)
Jag vill också ha SNÖ! Snälla SMHI  :wub:  kan ni inte be att Pohlman kommer tillbaka som meterolog? Det var mycket bättre "ordning" på vädret och årstiderna då

laugh.gif Ha, ha, den var bra! rolleyes.gif

För övrigt kan jag skryta med att det snöar här i Luleå sen ett par timmar tillbaka, vi har ett tunnt vitt täcke på marken nu - blev så ljust och fint så! tongue.gif

(och det där skrytet lär jag väl få äta upp ganska snart... förvånar mig inte ett dugg om det smälter bort igen, det gjorde ju den där halvmetern vi hade för en månad sen...) rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
jag vill inte ha snö och jag vill inte ha kyla . hoppas det dröjer hoppas det blir en kort vinter
Anma
Ja, gärna kort vinter men en vinter vill jag ha! utan snö är det ingen vinter... sad.gif
kerstin z5-6
Det snöar för fullt här -snart kommer den till er med smile.gif
renate
Här regnar det,om det blommar i min trädgård har jag inte sett får gå en runda i morgon och kollar märmare,återkommer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon