Full version: Ur led är tiden
anne-li i olofstorp
fredagen den 24 november fick jag ta bort en fästing från en av mina katter!!!!
Trodde detta var "det rågade måttet" på "anti- vintern", men i förrgår, vad kom travande på min gräsmatta då??? - Jo min kompis igelkotten!
Kattmat och makrill i tomatsås var supergott, men den stackarn har väl inget annat att äta wub.gif
Nu bevakar jag gräsmattan, kollar kattpälsen och tror väl snart att krokusen kommer upp. Fast den trivs väl inte med vatten till knäna,,,,,
Det enda som är normalt för årstiden är min förkylning,.,,, mad.gif
mamamaggan
Tror inte det är meningen att vi ska bo här den här tiden på året, iaf utan snö. Och ska det vara snö så ska det vara kallt och inte slask!!!!
Fenja
I går så ÅSKADE det nästan hela natten, underbara blixtar och dunder, men det känns lite sanslöst den 5-6 december. unsure.gif Nu blåser det så man skulle kunna tro att Schyman är i faggorna!
Mvh
Fenja
Kathy
Europa har inte haft så varm höst på 500 år.
Länk - vårtecken.
Lars-Olof Arvids
CITAT (Fenja @ 06-12-2006, 23:56)
Nu blåser det så man skulle kunna tro att Schyman är i faggorna!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det blåser rejält här också! Och regnet är det ingen hejd på heller.

Olle
KURT
Värmen ger problem norrut också. Även om det kommer snö så gör värmeperioderna octt det tinar och sedan fryser. Då blir det en isbeläggning och renarna kan få svårt att skrapa fram mat. Det blir inte hller något luftlager mellan snön och marken, det skadar växter. Och gnagarpopulationen kraschar, vilket leder till att t ex ugglorna får svårt att finna mat. De större ugglorna kan flytta endel, men pärlugglorna dör bara.

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_11545887.asp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon