Full version: E - legitimation
ingrid fuxwall
Har Ni det och om, hur skaffade Ni det?

ingrid
evelina
Här kan du titta.
E-legitimation
ingrid fuxwall
JO jag vet vad det är för något undrade bara hur Ni skaffat Er, för så enkelt är det inte och pengar kostar det ju också
Lady Hamilton
huh.gif Jag gick till min bank och sedan fixade jag min E-leg på datorn........inte en krona kostade det.
Gå till din bank så hjälper de dig smile.gif
evelina
Jag fick min för många år sedan när jag skaffade internetbank och det kostade inget.
kerstin z5-6
Vuia banken -så fort det fanns en möjlighet smile.gif Jättebra är det
ingrid fuxwall
Men när dottern och jag skulle försöka fixa till det idag så var det stört omöjligt och vid samtal med banken gav de informationen att man måste köpa något till USP porten för ca 150 kronor.
Banken finns med på listan.

Helt klart har Ni bättre bank.
Men min avsikt var nog att fråga om Ni varit in på banken eller skaffat via nätet, fast det glömde jag nog fråga wub.gif

ingrid
Fenja
Jag skaffade min via nätet i samband med deklaration. Det kostade inte något.
Mvh
Fenja
AnitaO
Också skaffat på nätet via min Internetbank (SEB)
Ingen kostnad.
Klura
Fixade mitt via min internetbank. (Handelsbanken)
titti49zon6
Fixade också via nätet,snabbt och enkelt och gratis (Swedbank)
fruberglund
Fixade via internetbanken både den här gången (Länsförsäkringar) och även förra gången på gamla banken (Sparbanken, vägrar skriva det nya namnet för det är så j-la LÖJLIGT! tongue.gif ) Fanns en länk där. Helt gratis nu på Länsförsäkringar eftersom deras internetbanken är gratis...på Sparbanken kostar internetbanken ett par hundra om året.

Har aldrig hört att man måste göra som de sa till er, låter konstigt.
Lady Hamilton
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-12-2006, 22:41)
......gav de informationen att man måste köpa något till USP porten för ca 150 kronor.
Banken finns med på listan..............

Kan det vara så att de ville att du skulle skaffa en USB-"grej" för att du skulle kunna lagra själva E-legitimationen på den?
Det skulle enligt min bank vara säkrare, för att då var det endast om man stoppade in UBS-"grejjen" som man kunde använda sig av legitimationen. Och samtidigt kumde man använda sig av olika datorer. Jag själv har min "E-leg" sparat på datorn och då är det kanske lättare om någon vill "hakka" sig in. Men nu finns ju även något som heter "en gångs koder" som skall vara väldigt bra. Men jag vet inte så mycket om dem.

(Heter det UBS eller USB? Ändrade i allafall......)
fruberglund
CITAT (Hamilton @ 07-12-2006, 09:48)
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-12-2006, 22:41)
......gav de informationen att man måste köpa något till USP porten för ca 150 kronor.
Banken finns med på listan..............

Kan det vara så att de ville att du skulle skaffa en USB-"grej" för att du skulle kunna lagra själva E-legitimationen på den?
Det skulle enligt min bank vara säkrare, för att då var det endast om man stoppade in UBS-"grejjen" som man kunde använda sig av legitimationen. Och samtidigt kumde man använda sig av olika datorer. Jag själv har min "E-leg" sparat på datorn och då är det kanske lättare om någon vill "hakka" sig in. Men nu finns ju även något som heter "en gångs koder" som skall vara väldigt bra. Men jag vet inte så mycket om dem.

(Heter det UBS eller USB? Ändrade i allafall......)

USB är det smile.gif
kerstin z5-6
USB minne

Javisst -det är säkrare , eller engångkoder , men det går utan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon