*Mademoiselle*
07-12-2006, 08:02
Kommentera gärna det du röstar på
Saknade alternativet
Annan tidning. Jag röstade på Allt om Trädgård, har prenumererat på den i många år. Men den jag gillar mest är nog Hemträdgården, riksföreningen Svensk trädgårds egen tidning - den är nästan helt reklamannonsfri.
Höll nästan på att glömma Natur och trädgård som utkommer fyra gånger per år, den är helt annonsfri och liknar mer en bok än en tidning. Och så TA förståss, STA-s tidning.
Allt om Trädgård - när det gäller ren trädgårdstidning. Bra reportage och bra tips om odling mm.
Drömhem och Trädgård gillar jag också, men det är ju mer blandat i den. Trädgård och heminredning mm.
Natur o Trädgård - tog gratisex som man fick och nu prenumererar jag på den. Jättebra liten bok med blandning av trädgård, natur
kerstin z5-6
07-12-2006, 12:30
Annan tiding , aot är ju veckobladet , intressanta djupa artiklar om enstaka växtslag mm i Trädgårdsamatören
fruberglund
07-12-2006, 13:20
Allers trädgård föredrar jag.
Prenumerar på både den och Allt om Trädgård.
Mia, zon 3
07-12-2006, 13:30
Precis som Kerstin saknade jag Trädgårdsamatören i listan. Fast det var väl bra att den inte var med, då hade jag haft svårt att välja! Nu blev det AoT - utan tvekan. Jag har personligen svårt för tidningar som blandar alltför många områden, det blir så lätt ytligt överlag. Enda tidningen som jag tycker håller bra klass trots att det är hus, inredning, lite trädgård, recept och numera mode också, är Lantliv.
Åsa, mälardalen zon 2
07-12-2006, 17:22
Saknar också annan tidning jag prenumererar på Natur och trädgård och Hemträdgården och de kunde man inte rösta på.
thomaswahlqvist
07-12-2006, 18:23
Jag saknar Trädgårdsamatören, den regerar stort, men kanske ingen tidning man börjar med som trädgårdsnörd, den är ett måste när intresset börjar likna något som kan kallas galenskap av den o- invigde
ewa zon 3
07-12-2006, 19:37
Saknar som flera redan skrivit Trädgårdsamatören, Natur och Trädgård och Hemträdgården. röstade på AoT av de som fanns
/Ewa
Trädgårdsamatören och Hemträdgården finns väl inte ute i handeln och därmed inte tillgänglig för alla. Kräver ett medlemsskap. Eller ????
CITAT (Betty @ 07-12-2006, 09:23)
Hemträdgården, riksföreningen Svensk trädgårds egen tidning
Och så TA förståss, STA-s tidning.

STA= Sällskapet trädgårdsamatörerna
Riksförbundet Svensk trädgård
Mattsson
07-12-2006, 21:32
Allt om trädgård, lätt!
vickeva
08-12-2006, 08:38
Jag prenumerar på AoT och tycker att den är jättebra som ren treädgårdstigning, och det var ju det frågan gällde, men jag kunde ändå inte låta bli att klicka i Drömhem och Trädgård, för jag tycker sååååå mycket om den tidningen.. Det är inte alltid så bra trädgårdsreportage men tidningen som helhet... jag blir så glad av den.
Lars-Olof Arvids
08-12-2006, 08:56
Roligt att flera av er gillar Natur och Trädgård, för den tycker jag också är väldigt bra!

Olle
Prenumerar på AoT och det är den enda trädgårdstidningen jag läser just nu.
Grr, jag röstade nästan på AoT, klickade i den och tröck sen på "visa resultat, rösta ej". Men OM jag hade röstat hade det blivit AoT.

/suddis
Prenumerar på Allt om trädgård och Natur och trädgård De är kanonbra längtar efter att de ska komma. Funderar på att även prenumerera på Allers Trädgård som jag oftast köper varje gång den kommer ut
Eva St
Eva i Stuvsta
21-12-2006, 14:56
Prenumererar på AoT (den är bäst), Allers Trädgård och är medlem, så jag får Hemträdgården (fast jag tror man KAN köpa den i butik, har för mig att det var så jag upptäckte den. Men det var nog Presstop eller nåt liknande ställe med stort urval).
Garderner's World köpte jag alltid förut, men tyckte den blev sämre när de gjord om den: mer prylar och fix, mindre trädgård, betydligt nerkortade frågor t ex. Men jag saknar den som den var, och inte minst Monty Don och Alan Titchmarsh...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.