*Mademoiselle*
Jajamänsan! tongue.gif
Pirum
Ja, om jag inte drabbas av akut trötthet smile.gif Fast sen är det ju inte säkert det blir något heller. Kul om Christer Fuglesang äntligen får komma upp; det har ju varit en låååång följetong, hans ej kommande rymdäventyr smile.gif Han är väl dessutom rätt kompetent, är väl en av få som tränats av NASA, Ryssland (Sovjet kanske till och med, tidiga (tidiga) 90-talet?), och Europas ESA.

Tillägg : det var 1992 han började träna för ett samarbete mellan ESA och nybildade Ryssland, med tanke på förra rymdstationen MIR. 1996 antogs han även av NASA.
Lady Hamilton
Nej, även OM det nu skulle bli någon färd av........vilket jag inte tror att det blir.
AnitaO
Om jag drabbas av sömnlöshet, men inte annars smile.gif
Det var tydligen 60% risk att dom måste flytta fram uppskjutningen p.g.a. moln.
KURT
Christer Fuglesang har ju bara fått den här chansen pga av kvotering (det betyder inte att han inte är kvalificerad, det är han säkert). Sverige har helt enkelt fått en plats i rymdfärjan pga att Sverige är tämligen aktiva i rymdforskningen. Det är ju lite konstigt att kvotering är så kontroversiellt i vissa fall, men inte i andra!

Sveriges nya regering är ju t ex kvoterad, med avseende på hur många regeringsplatser rep. parti fick. Det var tydligen inte heller kontroversiellt.
Farbror Blå
Jag ska i alla fall gå upp och snubbla omkring och sätta på te mitt inatten och mysa med flickvännne i väntan på avfärd.
Så det så!!
Kathy
CITAT (Hamilton @ 07-12-2006, 10:11)
OM det nu skulle bli någon färd av........vilket jag inte tror att det blir.

Jag håller tummar och tår för att de kommer iväg. Fuglesang har ju väntat i 14 år...

Jag ska försöka hålla mig vaken inatt.
*Mademoiselle*
Ja vi får hoppas! laugh.gif
Monica M zon 4
Nej! Har tänkt att sussa gott vid den tiden. Dessutom kanske det inte blir nån färd i natt. Vädret verkar väl ställa till problem.
*Mademoiselle*
Då kan man ju alltid somna om igen smile.gif
Gossen Ruda
Visst är det trevligt om en svensk hamnar i rymden men jag är mer intresserad av att få en god nattsömn. rolleyes.gif

Tillägg: Fuglesang har fått ge namn åt en svensk järnväg, Vargön-Håkantorp. Den kallas nämligen för Fuglesang för den angelägna spårupprustningen har blivit uppskjuten gång på gång. laugh.gif
kristerh
skulle aldrig falla mig in att sitta o vänta på något som kanske inte blir av wink.gif man lär nog få se det på nyheterna ändå.
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2006, 11:04)
Tillägg: Fuglesang har fått ge namn åt en svensk järnväg, Vargön-Håkantorp. Den kallas nämligen för Fuglesang för den angelägna spårupprustningen har blivit uppskjuten gång på gång. laugh.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Klura
Nä, det orkar jag inte. Men man kan ju sätta på videon kanske.
Annars så lär det nog stå något i tidningarna i morrn. smile.gif
fruberglund
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2006, 11:04)

Jag tycker hans namn låter som fågelsång biggrin.gif

Nej, har inte tänkt sitta uppe, det lär väl visas till förbannelse på nyheterna dagen efter så det är ju bara att kolla då.
Rapchic
nä ska nog försöka sussa
(har sömnproblem och vid femtiden är det jag såver bäst)
(+ pojkvännen som också såver dåligt sover ju då också
och tv:n är i samma rum som sovrummet (bor i etta)

börjar faktiskt bli lite less för att vara ärlig det är ju överallt om att det ska vara blink.gif
LadyG
Nej, jag kommer nog inte att orka även om det mot förmodan blir av att de skjuter upp honom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon