netaave
08-12-2006, 13:09
Fick en pm-fråga var man får tag på marmorskiva, apropå polkagristillverkning.
Jag har ärvt min efter mormor och försökte googla men där får jag bara upp sidor med gamla möbler och dom marmorskivorna ska nog inte användas till polkagrisbak.
Är det nån som har en idé om var man kan få tag på en för bak och vad dom kostar.
Borde väl finnas hos plattsättare och kakelaffärer.
Kolla hos en firma som säljer bänkskivor (till kök), där borde gå att få tag på en spillbit, till rimligt pris, som blivit över när dom kapat en större skiva.
Irene_L
08-12-2006, 14:47
Jag har en ostbricka som är gjord av marmor. Nu är det flera år sen jag fick den men det kanske finns att köpa nu också. ( Vet inte om sådana är för små till att baka på.)
mvh
Irene
Kakaduan
08-12-2006, 15:42
På stenhuggerier - de brukar göra allt från gravstenar till bänk- och bordsskivor. Man måttbeställer och väljer ytbehandling - matt eller blankpolerad. De vet säkert vilken sorts sten/marmor som är mest värmebeständig och spricktålig.
Kakaduan
netaave
08-12-2006, 17:27
Min är 70 x 70 cm och egentligen i minsta laget, men väl inarbetad.
Jag har marmorskiva i stugan till diskbord. Den tål väder och vind.
Vi köpte den när en affär lades ned. Numera river de väl så snabbt så man hinner inte vara med.
Helen i Skåne
08-12-2006, 20:56
Det bör väl ett "köksföretag" veta, de bygger ju hela inredningar och borde veta var man kan få tag i sådana?
titti49zon6
08-12-2006, 20:56
Har köpt min på IKEA för ca 15 år sen , den är 40x60 cm vet ej om den finns nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.