Full version: Fiske
Christa
Såg att en användare angett fiske som intresse. En hon dessutom. Så nu är jag ute och fiskar lite...

efter likasinnade.
Karin i Småland
Jag fiskar...det är min stora passion förutom att samla på Pelargoner rolleyes.gif
Tävlingsmetar mest hela vår/sommar/höst men åker lika gärna ut på sommarkvällar för att sitta i lugn å ro bakom flötet.
Är med i Damlaget Kronoberg "Forellen" och vi blev Svenska Mästare i Lag i år (Göta Kanal) biggrin.gif
*Stintan*
Har du nåt att lära ut? tongue.gif Själv gillar jag att sitta på en brygga o meta.
Fenja
Jag tycker att isfiske på vårkanten är bland det roligaste som finns! smile.gif
Mvh
Fenja
Sadetta
Jag älskar också att fiska, fiskar med kastspö. biggrin.gif
Pirum
Jag är visserligen ingen "hon", men, fiskar ibland vitling och plattfisk sommartid. Får upp en och annan makrill också, som ges bort. I yngre dagar fiskade jag en del med kastspö, men har (tyvärr kanske) tröttnat på det. Drag som fastnar och tusan vet allt...smile.gif
Christa
Oj, jag fick mer napp än jag kunde tro... tongue.gif

Själv har jag fiskat sedan jag 8 år men de senaste 15 åren har det mest blivit isfiske. Lite svårt att utöva just nu wink.gif ...fast det är rätt skönt med barvinter också.

Förra vintern fiskade vi från havsisen och det var ju häftigt. Äter sill fortfarande. Två gånger denna veckan...
Stussi
Jag älskar att meta! smile.gif Jättemysigt att sitta ute på
sjön i båten och ta det lugnt! Sen är det ju ett plus
om det nappar också! tongue.gif
Christa
CITAT (Karin i Småland @ 08-12-2006, 19:05)
Jag fiskar...det är min stora passion förutom att samla på Pelargoner rolleyes.gif
Tävlingsmetar mest hela vår/sommar/höst men åker lika gärna ut på sommarkvällar för att sitta i lugn å ro bakom flötet.
Är med i Damlaget Kronoberg "Forellen" och vi blev Svenska Mästare i Lag i år (Göta Kanal) biggrin.gif

Grattis till SM-vinsten Karin!
Margith
Flugspö har jag inte vågat mig på ännu, kastspö har jag svårt för, men ge mig ett mig ett metspö och en fjällbäck.. smile.gif eller en båt och ett långedrag.. smile.gif (myggen glömmer vi nu, det är ju vinter laugh.gif )

Grattis till SM-vinsten Karin wub.gif
malin72
metar,kastar,pilkar, när det fanns torsk som liten var det båten ut och dra upp....
jo en kaffe vid ett abborre berg med metspöt i hand det är livet det wub.gif

hoppas på att isen lägger sig i år för då ska jag ut...men då är det varm choklad istället tongue.gif tongue.gif
Farbror Blå
kastar efter gädda, metar gärna abborre (fick en kilos brax sist), har vinterutrustning, men har varit dålig på det senaste vintrarna
Karin i Småland
Finns foto på min Hemsida: www.karinsvaxtverk.se
Klicka där i menyn på Bildgalleriet och sen i högra kolumnen "Guld i lagSM -06"
Så får ni se hur glada vi blev biggrin.gif
stina
Gillar egentligen att fiska, men jag gör det inte för jag vill inte ha napp! Äter varken gädda eller aborre! rolleyes.gif
Pjater
Fiska mest när jag var liten kommer ihåg första fisken jag fick, 3 kilos gädda på tredje kastet laugh.gif
Farbror Blå
hehe knäppis rolleyes.gif
titti49zon6
Det bästa jag vet är att sitta i vårsolen påisen och pimpla aborre biggrin.gif
lugnet ,solen och det häftiga rycket, det är livet på en pinne
tycker även om att kasta med fluga efter harr i älven, kom tvåa på Harrens Dag för några år sedan, en del av tjusningen är elden och grillkorven
Hae fått tre harrar samtidigt på ett kast och det var när jag skulle visa svågern hur lätt det är att kasta med fluga, har inte hänt sedan dess biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
Ja , gärna Gös , ska vara vindstilla och mitt i natten, ljust och vackert som det är i juni smile.gif
Gåsis
Jamen visst fiskar man laugh.gif Lägger gärna en fluga, metar och drar drag. Kastar spinnare och tar en repa med dunuttern kring midsommar. Och tänk att sitta på isen och dra harr och abborre... wub.gif Oj, jag höll på glömma min favorit - duppen!

Åh, vad jag kom på att det är härligt särskilt nu när det bara inte går bra med någon form av fiske här wub.gif

/Åsa
Christa
Är det ingen is en i Norrland? Om det nu är där du bor och om man får kalla det Norrland...
Ophelia
Fiska är roligt. Brukar för det mesta flugfiska men har kastat lite och metar givetvis smile.gif
Maria i Helsingborg
Jag fiskar också - när det är fint väder det vill säga. Maken flugfiskar i ur och skur, i vadarbyxor och från trädklykor, nä där överdrev jag.......det är roligt - särkskillt när det hugger och man får upp fisk-biten tongue.gif

Horngädda är kul att fiska med ungarna, annars gillar jag havsöring och regnbåge bäst. Maken gör en ohyggligt god "den bästa sillen". Recept finns vid efterfrågan.
Ophelia
CITAT (Maria i Helsingborg @ 09-12-2006, 22:08)
Jag fiskar också - när det är fint väder det vill säga. Maken flugfiskar i ur och skur, i vadarbyxor och från trädklykor, nä där överdrev jag.......det är roligt - särkskillt när det hugger och man får upp fisk-biten tongue.gif

Horngädda är kul att fiska med ungarna, annars gillar jag havsöring och regnbåge bäst. Maken gör en ohyggligt god "den bästa sillen". Recept finns vid efterfrågan.

*efterfrågar*

Goda sillrecept är alltid bra att ha smile.gif
kerstin z5-6
Varken hos mej eller hos Gåsis finns vare sig is eller snö ..fast vi bor i olika landskap , jag i det som ligger näst längst norrut , Gåsis lite söderöver smile.gif

Glömde tillägga att jag gärna fiskar kräftor i augusti smile.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Ophelia @ 10-12-2006, 13:52)
*efterfrågar*

Goda sillrecept är alltid bra att ha smile.gif

Jag återkommer i receptavdelningen när maken kommit hem efter sill-fisket, så jag får de rätta mängderna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon