Orchid
"Upprop för Fritt museum!

Stäng inte portarna till våra statliga museer! Kulturen är till för alla!
Liksom våra allmänna bibliotek garanterar att även den som inte har pengar
får möjlighet att läsa böcker och tidningar, är våra nationellt ägda museer
en garant för att vårt materiella kulturarv kan ses och upplevas av alla."

För er som vill ha fortsatt fri entré på våra statliga museer, var snälla och klicka på länken för att skriva på listan.

www.frittmuseum.se
Fenja
Det här tycker jag att flera borde skriva på!
Mvh
Fenja
Biggan_
Done! biggrin.gif
kristerh
det var väl inte så länge sedan en liknande tråd var uppe wink.gif
jag tycker fortfarande att man kan betala om man ska gå på museer eller annat wink.gif det är ju inga enorma avgifter som tas ut.
Gita
CITAT (kristerh @ 09-12-2006, 17:30)
det var väl inte så länge sedan en liknande tråd var uppe wink.gif
jag tycker fortfarande att man kan betala om man ska gå på museer eller annat wink.gif det är ju inga enorma avgifter som tas ut.

Yes, håller med,
Gita
Reserv
Dom som blir drabbade är storfamiljerna och dom sämre ställda, men som vanligt så ska dom väl inte få råd att va´lite kulturella, det är oftast dom bättre ställda förunnat.
Snöflinga
Barn har väl alltid gått in gratis ... så den kulturella upplevelsen är billig om man jämför med film och teater tex. unsure.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 09-12-2006, 21:49)
Barn har väl alltid gått in gratis ... så den kulturella upplevelsen är billig om man jämför med film och teater tex. unsure.gif

har ja, men som det pratats om ska det bli högre avgifter och skulle även inkudera barn, åtminstånde över 7 år
Snöflinga
Vem pratar om att så skall bli unsure.gif kan vara skrämselborgarpropaganda wub.gif
Orchid
alltså jag kan bara tala för mig själv.. och de senaste åren har jag som annars är fattig student kunnat tillägna mig massor med nya kunskaper och upplevelser tack vare museumen och alla möjliga utställningar som visas där. och.. jag hade faktiskt inte kunnat betala för det.. i slut ändan handlar det väl om principen att alla ska ha lika mycket tillgång till kultur.. sen så klart kan ju inte allt vara gratis, men något kan det..
Berith
Om man kollar vilka som skrivit på så är de flesta från Stockholm och platser runt omkring där, antagligen för att dom flesta statliga museerna ligger just där. Känns faktiskt lite som en lokal fråga.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 10-12-2006, 08:42)
Om man kollar vilka som skrivit på så är de flesta från Stockholm och platser runt omkring där, antagligen för att dom flesta statliga museerna ligger just där. Känns faktiskt lite som en lokal fråga.

Då är det väl bra om du skriver på så vi blir några fler utsocknes smile.gif
Museerna är väl till för alla, inte bara stockholmare. ohmy.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon