Jejja
Äntligen klar! Nu har jag gjort limegodis, eller, egentligen gjorde jag dem igår, men i år hade jag tålamod att vänta över natten med att skära upp dem... Och nu hade de stelnat så bra.
När jag skar upp dem och satte i burkar provsmakade jag så många att jag fick ont i magen... wub.gif

Nu ska jag ta itu med Baileystryffeln!! wub.gif wub.gif wub.gif
Magdis
Lime som är så gott! Vill gärna ha receptet på dem! tongue.gif
netaave
Skriv in i recepttråden.
Jejja
Recept finns redan i recepttråden
Både limegodiset och Baileystryffeln, vilken för övrigt nu ligger utspritsad i knäckformar i kylskåpet... ! wub.gif wub.gif wub.gif
Ophelia
wub.gif wub.gif
*Stintan*
Men usch va duktiga ni är wub.gif
låter ju jättesmarrigt men farligt laugh.gif
Eva i Skåne
Inte en chans att göra julgodis i min familj NU! Lille julafton är enda tänkbara dan om vi ska ha nåt till julafton rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2006, 16:51)
Inte en chans att göra julgodis i min familj NU! Lille julafton är enda tänkbara dan om vi ska ha nåt till julafton rolleyes.gif

Samma här! biggrin.gif Kvällen före julafton är nog säkrast att göra det. tongue.gif
Kathy
CITAT (Jejja @ 09-12-2006, 14:52)
Recept finns redan i recepttråden
Både limegodiset och Baileystryffeln, vilken för övrigt nu ligger utspritsad i knäckformar i kylskåpet... ! wub.gif wub.gif wub.gif

Något så vansinnigt gott limegodis. ohmy.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Min man gjorde efter receptet och ikväll hade vi det vid bjudningen. Mycket uppskattat.

Jejja, hur gör du om du vill att den ska stelna lite till? Vårt limegodis klarade inte riktigt rumstemperatur utan blev väldigt mjuk.
Jejja
Jag tror inte det är meningen att man ska ha dem i rumstemperatur. De ska nog förvaras i kylskåp... Jag har satt mina i frysen för att jag inte ska äta upp alla före julafton... (Fast de går bra att äta direkt från frysen också... wub.gif )
Kathy
CITAT (Jejja @ 20-12-2006, 09:32)
Fast de går bra att äta direkt från frysen också... wub.gif

laugh.gif laugh.gif Ja, det kan jag tro!

Tack än en gång för receptet......! wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Hmmm, låter farligt gott det där biggrin.gif måste testa! biggrin.gif /Helen
yenny
Jag gjorde också limekola i går kväll... den är så himla god.
Det slank ner både en och två innan de han stoppas i burken biggrin.gif
Vilken tur att jag skall ge bort det mesta, annars så kan jag nog föräta mej alldeles.
Betty
CITAT (Scrollan @ 20-12-2006, 00:05)
Jejja, hur gör du om du vill att den ska stelna lite till? Vårt limegodis klarade inte riktigt rumstemperatur utan blev väldigt mjuk.

Jag tar mig friheten att svara i stället för Jejja... rolleyes.gif
Koka blandningen ett par minuter extra, alltså 7 - 8 minuter i stället för 5 minuter.

Jag gjorde det lite enkelt för mig den här gången, jag hade ingen limefrukt hemma - men däremot ett par vit choklad lemon, de finns i 100 grams kakor, märke Fazer. Funkade jättebra det med. smile.gif

Enligt grundreceptet ska dessa godisar förvaras i kylskåpet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon