netaave
Har en köpmandisk med tillhörande vitrinskåp i vardrummet där jag har lite snyggare porslin och glas.
Nu tänkte jag göra i ordning en låda till finbesticken i köpmandisken för schatullen blir så skrymmande.

Antingen tänkte jag då klä in en vanlig besticklåda i lådan, behöver lite utrymme bredvid den till serveringsbestick, osthyvel m.m. som jag också har i samma serie, och tänkte då klä in allt i ett.

Alternativet är att göra avgränsningar med trälister i lådan och klä in det.
Har mörkblå krossad velour som skulle passa perfekt.
Undrar då om man skulle ha tunna diskunderlägg i skumplast först och limma på tyget, eller blir det för tjockt?

Syrran hade för sig att det finns sammet eller velour som är självhäftande just för sådana här saker. Har googlat men hittar det inte på nätet.

Någon som gjort något liknande?
Kathy
CITAT (netaave @ 09-12-2006, 17:46)
Syrran hade för sig att det finns sammet eller velour som är självhäftande just för sådana här saker. Har googlat men hittar det inte på nätet.

Visst finns det självhäftande velour:

Länk.

Såg att de hade röd, grön och svart velour....
du får scrolla ganska långt ned på sidan.
netaave
Mmm det där var ju en grossist, gäller bara att hitta det ute sen också. Har mailat och frågat, hoppas jag får svar.
Kathy
CITAT (netaave @ 09-12-2006, 23:38)
Mmm det där var ju en grossist, gäller bara att hitta det ute sen också. Har mailat och frågat, hoppas jag får svar.

Finns i flera butiker i Sthlm. Oftast färgbutiker. Har även för mig att Kreatima har det. http://www.kreatima.se/historik.htm

Från hemsidan:
CITAT
Färghandel   (nedre plan)
Inom- och utomhusfärg
Tapeter     NYHET!
Möbelrenovering
Marmorering och ådring
Förgyllning
Kemikalier
Pigment
Mosaik
Schabloner och kontaktplast
Tiffanyglas
Litteratur som beskriver ovanstående

Ser ut som om de borde ha.
netaave
CITAT (Scrollan @ 09-12-2006, 23:42)

Finns i flera butiker i Sthlm. Oftast färgbutiker. Har även för mig att Kreatima har det. http://www.kreatima.se/historik.htm

Från hemsidan:
CITAT
Inom- och utomhusfärg
Tapeter     NYHET!
Möbelrenovering
Marmorering och ådring
Förgyllning
Kemikalier
Pigment
Mosaik
Tiffanyglas

Hittade inget på deras hemsida.
Kathy
CITAT (netaave @ 09-12-2006, 23:54)
CITAT (Scrollan @ 09-12-2006, 23:42)

Från hemsidan:
CITAT
Inom- och utomhusfärg
Tapeter     NYHET!
Möbelrenovering
Marmorering och ådring
Förgyllning
Kemikalier
Pigment
Mosaik
Tiffanyglas

Hittade inget på deras hemsida.

Nej, men om du ser på deras sortiment (som jag kopierade in) så gissar jag att de har det.
Åtminstone såg jag det då jag var i den butiken sist.....dock var det för c:a 1,5 år sen, så det kan vara bra att dubbelkolla med butiken.
netaave
Även om dom haft det behöver dom inte ha det nu, och jag kollar nog i första hand här. Blir väldigt dyrt om jag ska åka 18 mil för att få hem det.
Kathy
CITAT (netaave @ 11-12-2006, 07:49)
Även om dom haft det behöver dom inte ha det nu, och jag kollar nog i första hand här. Blir väldigt dyrt om jag ska åka 18 mil för att få hem det.

Du kan alltid slå dem en signal och fråga. rolleyes.gif Men, men, du gör som du vill, jag försökte bara hjälpa till eftersom du efterfrågade det. Det händer att du är i stan lite då och då, utifrån vad du själv berättar, så blir det då inga extra mil för att shoppa.
Annars hade jag nog aldrig rekommenderat en butik i Sthlm. wink.gif
netaave
Dom hade självhäftande sammet i färghandel inne i city, 68 kr metern för 45 cm bred.
ninnisky
på sysidan.se finns annars många kunniga tjejer att fråga. De brukar kunna svara på det mesta! smile.gif
Farbror Blå
Jaså, när jag läst överskriften kom jag att tänka på nåt helt annat-- laugh.gif
Kathy
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2006, 13:41)

laugh.gif laugh.gif
Kanske att man skulle klistra tyget direkt på kroppen istället för att sy? wink.gif
netaave

Få höra nu! Har du sagt A får du säga B!

Har förresten träffat en från din by idag, en som pendlar hit till Uppsala.
Han hade ingen aaaaning om vem farbrorn kunde vara! biggrin.gif
ingrid fuxwall
CITAT (netaave @ 11-12-2006, 08:49)

Man kan ju ringa och fråga och om de har kostar det inte så mycket att skicka per post. Blir kanske billigare än att ta tåget

ingrid
Farbror Blå
CITAT (netaave @ 11-12-2006, 17:51)

Vill helst också vara anonym faktiskt.. ohmy.gif sad.gif
netaave
CITAT (Farbror Blå @ 14-12-2006, 14:58)
CITAT (netaave @ 11-12-2006, 17:51)

Vill helst också vara anonym faktiskt.. ohmy.gif sad.gif

Jadå inte behöver du röja dig för mig, tänkte närmast om det var din granne eller så. Större är ju inte byn eller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon