Full version: Beställa fröer
Stussi
Varifrån brukar ni beställa era fröer?

Jag tar väldigt gärna emot tips på fröfirmor!
Gärna webbadresser också om det finns!
kerstin z5-6
I denna tråd hittar du våra rätt nyliga tips

firmor

Minns inte om jelitto var med -beställ katalogen -gratis -den är en frösåddsuppslagsbok i sig , och massor av info om perenner/ underarter
Här är i alla fall länken till dem

K
Jelitto perenner
Stussi
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-12-2006, 21:00)
I denna tråd hittar du våra rätt nyliga tips

firmor

Minns inte om jelitto var med -beställ katalogen -gratis -den är en frösåddsuppslagsbok i sig , och massor av info om perenner/ underarter
Här är i alla fall länken till dem

K
Jelitto perenner

Tack så myket för tråd-länken! smile.gif

Har försökt att söka men det vill inte fungera så jag provade
med att starta en ny tråd istället!

Oj, såg nu att tråden fanns redan på sidan 2 i denna avdelning, kanske ska
inte ska vara så snabb på att starta en ny tråd nästa gång! tongue.gif
kerstin z5-6
ash , gör väl inget kan vara fler som vill uppdatera sina listor på pengaslukare biggrin.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Magdis
Jösses...det är ju hög tid att beställa nu, tiden har bara sprungit iväg! ohmy.gif Men i vår kanske jag tar det lugnt och bara sår några få sorter......kanske! laugh.gif (Och inte så hutlöst många av varje exemplar) rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Runåbergs
och
Impecta
AnitaO
Jag brukar beställa från odla.nu rolleyes.gif
Anki V
Livsfarlig sida som det är rent otroligt lätt att beställa ifrån. Dessutom har de korta leveranstider.

Rara växter

/Anki
AndreasBlomquist
Då får väl jag passa på att tipsa om Buxus Trädgård (www.buxus.se).
Nytt är att vi nu har fraktfritt på alla varor och givetvis har vi en hel del fröer i sortimentet också.

Leveranserna skickas normalt samma dag som beställningen inkommer.
mickes trg
Hej alla glada trädgårdsvänner.
Jag håller som bäst på med en ny hemsida där vi säljer lite fröer mm. Önskebrunnen
Då jag värderar ert kunnande inom detta område tar jag tacksamt emot tips,ideer och även kritik.
Vi jobbar febrilt med denna sida just nu så vi ber om överseende med vissa störningar på sidan.

Mvh // Micke
Eva i Höga
Oj, så mycket roligt det fanns i Önskebrunnen! Men nu får vi tänka på julförberedelser innan vi beställer våra fröer.
Stussi
CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 08:08)
Jag brukar beställa från odla.nu  :rolleyes:

Men hallå, hade inte en tanke på Odla juh! ohmy.gif laugh.gif
Ska kolla vad som finns att beställa härifrån! smile.gif

Edit: Vart hittar man det på Odla då? Har kikat runt lite men hittade inget.
Eller har dom inte lagt ut det ännu?
ewa zon 3
Bland Lilla Fiskaregatans Outletfrö kan man hitta en del fynd.
outletfrö

/Ewa
Stussi
CITAT (ewa zon 3 @ 18-12-2006, 20:45)
outletfrö

/Ewa

"Outletfrö, Sveriges lägsta priser", det lät spännande! smile.gif
Skall kika mer på det!
fruberglund
CITAT (mickes trg @ 15-12-2006, 00:30)
Hej alla glada trädgårdsvänner.
Jag håller som bäst på med en ny hemsida där vi säljer lite fröer mm. Önskebrunnen
Då jag värderar ert kunnande inom detta område tar jag tacksamt emot tips,ideer och även kritik.
Vi jobbar febrilt med denna sida just nu så vi ber om överseende med vissa störningar på sidan.  

Mvh // Micke

Jättefin sida men saknar svenska namn på fröerna (för oss som kan några latinska namn på de vanligaste växterna men inte alla), hur många fröer varje påse innehåller och fraktinformation och fraktkostnad smile.gif Skulle gärna också ha uppdelat ettårigt och perenner.

Lite tips bara. Återkommer framåt våren, jättemycket som ser fint ut smile.gif
mickes trg
Hej, Svenska namn är på gång och även uppdelning, men vi försöker få in hela sortimentet så fort som möjligt och det tar lite tid....det ska läggas till villkor så snart det är klart, men fröer är fraktfritt för närvarande rolleyes.gif har funderat på att ge rabatt till nya kunder...kan de va nåt wub.gif PS: Tack för tipsen,man blir lite blind när man jobbar mycket med sidan har jag märkt.
Mvh // Micke
Lars-Olof Arvids
Ewa, tack för tipset om outletfrö! Tänk att man alltid går på detta med "butterflies´mixed" och "superbilligt"! laugh.gif

Olle
Alba
CITAT (AndreasBlomquist @ 11-12-2006, 12:53)
Då får väl jag passa på att tipsa om Buxus Trädgård (www.buxus.se).
Nytt är att vi nu har fraktfritt på alla varor och givetvis har vi en hel del fröer i sortimentet också.

Leveranserna skickas normalt samma dag som beställningen inkommer.

Jag kan rekommendera Buxus. Snabb leverans.
Jag beställde en fredag och måndag kom fröerna.
AndreasBlomquist
Kul att du tyckte om vår service!

Jag kan tipsa alla er fröjägare att Buxus Trädgård har mellandagsrea fram till den 31/12.
20% rabatt och fri frakt!
fruberglund
CITAT (AndreasBlomquist @ 26-12-2006, 06:22)
Kul att du tyckte om vår service!

Jag kan tipsa alla er fröjägare att Buxus Trädgård har mellandagsrea fram till den 31/12.
20% rabatt och fri frakt!

Ja, jag ska in och beställa lite, fick precis mail om det biggrin.gif

Såg även att ni fått in svenska namn och uppdelning nu också, snabbt jobbat och väldigt duktigt!

En riktigt fin sida ni fått till!

Nån som vet om trädgårdväskan är bra? Nån som provat den? Tänkte som en liten julklapp till mig själv kanske wub.gif
AndreasBlomquist
Hallå Fru Berglund!

Trädgårdsväskan köpte jag redan förra sommaren men då av Granngården till ett högre pris, 249 Kr om jag inte minns fel. Nu på Buxus med rean så kostar den ju drygt hundralappen mindre.

I alla fall så tycker jag att den är kanonbra! Man har alla saker som man behöver nära till hands och slipper springa till boden hela tiden för att hämta handspade, handgrep, uppbindningstråd och liknande!
Elisabeth P
CITAT (ewa zon 3 @ 18-12-2006, 20:45)
outletfrö

/Ewa

ja det var billigt och fanns ju en del kul smile.gif
Har du någon gång provat deras eget "hopplock"? Brukar det vara en bra blandning? Kan bli lite sugen att köpa grisen i säcken ibland, fast inte till vilket pris som helst förståss tongue.gif

Lisa
ewa zon 3
Har inte provat deras egna "hopplock"
Men har varit nöjd med de enskilda påsar jag beställt hittills.
Kikar in där då och då för att se om det har något spännande.

Styckpriset per påse verkar bli hyfsat för hopplockserbjudanden så gillar man att överraska sig själv så varför inte wink.gif
Säkert inget fel på fröerna men jag gillar att bestämma själv tongue.gif

/Ewa
Elisabeth P
Visst är det kul att bestämma själv ochså smile.gif . Fast ibland kan det vara roligt med lite suprise. Det finns ju säkert så myckert vackert som jag inte har upptäckt ännu tongue.gif
Funderar på att beställa en överaskningspåse samt några andra blommor. Men jag blir inte riktigt på det klara med om allt innom Outletöverskiften räknas som samma produktgrupp. Fast fröer kunde man kanske plocka som man vill för ett fraktpris?

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon