Full version: Kontakt på Julia ?
Jan af Lisö
Jag är intresserad att beställa ympris av äppelsorten "Peasgood Nonsuch" från Julita genbank och undrar om någon här vet vem man skall kontakta, gärna namn + telefon/e-mail ??

Jag försökte via deras web-sida och e-mail där men det går bara till konfrensbokning som inte ens behagar svara.

Jag hade tänk ha en ymp av Sveriges största äpple i mitt äppelträd mest som en kul grej samt för att imponera lite på grannar och vänner . biggrin.gif
anna_rispan
Det verkar ju på hemsidan som att man ska ringa Nordiska museets växel. Är det personal ute i Julita så borde växeln kunna hjälpa dig.

Spännande med ympet. Berätta gärna om du lyckas. smile.gif
Cilla
Håkan Svensson är bästa kontakten där, jag tappade hans telenr när telefonen krachade men har skrivit ned det i trädavdelningen någonstans. Prova att söka där, och fungerar inte det kan du ställa frågan på www.svepom.com.
Cilla
Hittade det, iallafall hans arbetstel och mail:
Håkan Svensson
Tfn: 0150-48 75 40
E-post: hakan.svensson@nordiskamuseet.se
Jan af Lisö
Tack Cilla, Håkan Svensson är rätt man, nu är Peasgood Nonsuch beställd. Får se hur stort äpple kan det bli, men jag får nog vänta minst tre säsonger....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon