Full version: Julskivor
elleave
Jag var och köpte skivan "Vår jul" med Anders och Karin Glenmark härom veckan.

Den är så fin. Jag bara älskar låten "NÄR VI NÄRMAR OSS JUL" Speciellt raden "Vi sprakar som tomtebloss" wub.gif
Kathy
Ja, jag såg att de hade gjort en julskiva tillsammans.

Själv så utökade jag mitt julskivesortiment med denna:

Castea
Jag ska nog köpa denna.

Snöflinga
Har en del julskivor men den i särklass mest spelade av barnbarna är en gammal skiva av Familjen Hagenfors som heter "Julens finaste sånger"

Mest barnröster som sjunger sånger från Advent till julafton ... Jättefint wub.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 11-12-2006, 20:45)
Ja, jag såg att de hade gjort en julskiva tillsammans.

Själv så utökade jag mitt julskivesortiment med denna:

Vill ha!! Sneglar på familjen! tongue.gif
yenny
Jag spelar min Ainbusk julksiva. Den är vacker tycker jag.
karjo
Och jag fullständigt älskar min med Frank Sinatra! wub.gif wub.gif smile.gif
Farbror Blå
Har en med Blind boys of Alabama, kanske inte så traditionell, men ett udda inslag rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Snöflinga @ 11-12-2006, 21:33)
Har en del julskivor men den i särklass mest spelade av barnbarna är en gammal skiva av Familjen Hagenfors som heter "Julens finaste sånger"

Julskivan har jag inte, men däremot två riktigt bra samlingsskivor med Tomas Hagenfors. Han har ofta tänkvärda texter.

Till mina favoritjulskivor hör "Jul i Nordvärmland" och "Vintervisor med Triakel". De stämningsfulla julkasetterna från missionsbåten Elida är också ett måste, liksom den irländska "The bells of Dublin" med The Chieftains.

Olle
Castea
Ingen julskiva, men passar ändå mycket fint i denna mörka tid ihop med glöggen och ljusen:

Stings nya skiva "Songs from The Labyrinth"

Sting tolkar låtar av John Dowland (1600-talet) till luta. Mycket stämningsfullt. Lyssna kan ni göra på länken ovan. smile.gif
fruberglund
Min favorit är julskivan med Peter Jöback. Den kommer fram varje år och gärna ibland på sommaren också. Låten "Varmt igen" från den skivan hade vi på vårt bröllop och den spelades även när Isak föddes så den betyder mycket för mig wub.gif
Bee
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 12-12-2006, 09:30)
liksom den irländska "The bells of Dublin" med The Chieftains.

Olle

Chieftain's är mästare! Just "Bells..." har varit en julfavorit hemma i många år. Med tanke på när den gjordes, 1992, så är det tänkvärt att sista låten som spelades in i St Anne's Cathedral i Belfast går in i de avslutande ljuden från klockorna på Christchurch i Dublin (Anglikansk kyrka).

Vi har gott om julskivor, både högstämda och lite lättare. Carolas Jul från Betlehem är en klar favorit den också. Och i lördags köpte vi Ainbusk. Den var precis så mild och fin som vi trodde.

Men boppers! Vill ha! Vill ha!
Kathy
CITAT (Bee @ 12-12-2006, 10:19)
Men boppers! Vill ha! Vill ha!

Jaa...den är riktigt bra! wub.gif
De spelar tillsammans med Jerry Williams på Globen Annexet iår....hade så gärna velat gå, men det kostar en hel del eftersom det inkluderas julbord. Å andra sidan så har jag ju sett både Bopeprs och Jerry Williams otaliga gånger. smile.gif
karjo
CITAT (Farbror Blå @ 12-12-2006, 09:01)
kanske inte så traditionell, men ett udda inslag rolleyes.gif

Har en till favorit kom jag på appropå citatet... inte så traditionell! Lars Vegas Trio!! Hur kul som helst! laugh.gif
Castea
CITAT (karjo @ 12-12-2006, 10:53)
Har en till favorit kom jag på appropå citatet... inte så traditionell! Lars Vegas Trio!! Hur kul som helst! laugh.gif

Ja, deras julskiva är kul. Minns rappandet av "Pepparkaksgubbarna".

Koriiiin-ter till öööö-gon å haaaatt-ar-na! laugh.gif
Bee
Tack för den här tråden!
Nu har jag inte bara beställt Boppers på Ginza, jag fick också beställt några julklappar till maken.
Nu är det bara att bevaka brevlådan... Det är han som brukar handla på Ginza. Hoppas han inte gjort det nyss så han tror det är "hans" paket och börjar slita upp det utan att titta på namnet ohmy.gif laugh.gif
Whiskuchi
Jag har köpt en julskiva med Frank Sinatra. Inte lyssnat på den än dock. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon