Full version: snickers
Rapchic
när jag var yngre och min mamma hade tid
så brukade hon göra jättegoda snickers wub.gif wub.gif

snickers (en plåt
1 burk (340g) jordnötssmör med hacade jordnötter
1 dl strösocker
2 dl ljussirap
1 L rice crispies
1 dl kokos
200 g ljus el mörk choklad

' klä en form 20x30 cm m smörpapper
' blanda jordnötssmör, socker och sirap och värm försiktigt
tills massan nästan börjar koka, rör om hela tiden
' blanda i rice crisp och kokos
' tippa upp blandningen i formen, jämna till
' smält blockchokladen och bred den över smetan
ställ i kylen att stekna, skär i bitar m vass kniv

ps godast är dom när dom ust kommitur frysen
och mamma tyckte att en blandning av mörk och ljus choklad var godast
ingrid fuxwall
Tack för tipset!
Men vad är "rice crispies" Du får ursäkta min fråga men jag vill gärna testa ditt recept.

ingrid
faith
Det här lät farligt gott!! tongue.gif wub.gif

Ingrid, jag är inte säker men hittar man inte rice crispies bland frukostflingor? Är dock osäker som sagt. unsure.gif
Stussi
CITAT (faith @ 14-12-2006, 00:13)
Det här lät farligt gott!! tongue.gif wub.gif

Ingrid, jag är inte säker men hittar man inte rice crispies bland frukostflingor? Är dock osäker som sagt. unsure.gif

Jo, det stämmer! Dom finns bland frukostflingorna. smile.gif
karjo
Det stämmer bra! De finns på flinghyllan. Det är typ puffat rostat ris tror jag. unsure.gif smile.gif
LadyG

Om det är samma vi tänker på? unsure.gif
fruberglund
Rice Krispies är väl det vi kallade för KALASPUFFAR när jag var liten...eller finns det fortfarande också? Tja, det borde väl vara nåt liknande i alla fall.
suddis
CITAT (fruberglund @ 14-12-2006, 14:04)
Rice Krispies är väl det vi kallade för KALASPUFFAR när jag var liten...eller finns det fortfarande också? Tja, det borde väl vara nåt liknande i alla fall.

Kalaspuffar är mycket sötare och större än rice crispies. RC är dessutom hundra ggr godare. De poppar när man häller på mjölk. Crack snappel and pop heter gubbarna tror jag.
Godiset låter jättegott Rapchic men är inget för mig då jag inte tål jordnötter. sad.gif Jag får göra rischoklad istället! wink.gif
/suddis
Stussi
CITAT (fruberglund @ 14-12-2006, 14:04)

Kalaspuffar finns fortfarande!
(Jag äter det till frukost varje morgon tongue.gif)
karjo
CITAT (suddis @ 14-12-2006, 14:11)
Kalaspuffar är mycket sötare och större än rice crispies. RC är dessutom hundra ggr godare. De poppar när man häller på mjölk. Crack snappel and pop heter gubbarna tror jag.
Godiset låter jättegott Rapchic men är inget för mig då jag inte tål jordnötter. sad.gif Jag får göra rischoklad istället! wink.gif
/suddis

Jag håller med fullständigt. Kan knappt äta kalas puffar, det är så sött tycker jag att öronen nästan vill krypa in i huvudet. laugh.gif
Rapchic
CITAT (LadyG @ 14-12-2006, 12:20)

Om det är samma vi tänker på? unsure.gif

det är den mamma använder (möjligen nått annat märke)
med kalaspffar blir det nog för sött
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon