Full version: Clivia
suddis
Hej!
Jag har sedan urminnes tider en Clivia som jag aldrig brytt mig nmnvrt om. Den blommar glatt varje r med finfina orangea blommor. Jag misstnker dock att krukan r fr liten och nu har den ftt en bebis ute vid krukkanten. Men den ska vl till att blomma snart? Skulle ni plantera om och dela den nu eller vnta tills efter blommningen?

Mvh, suddis
Fenja
Clivian trivs med att ha "trngt om ftterna" i och fr sig, men r den inte omplanterad p flera r s skulle jag nog kruka om den. Om du inte krafsar runt alltfr mycket i rtterna s kan den blomma nsta r. Men det r ganska vanligt att blomning uteblir efter omkrukning. Vill du kan du ta bort bbben och plantera den fr sig sjlv.
Mvh
Fenja
suddis
CITAT (Fenja @ 14-12-2006, 17:17)
Clivian trivs med att ha "trngt om ftterna" i och fr sig, men r den inte omplanterad p flera r s skulle jag nog kruka om den. Om du inte krafsar runt alltfr mycket i rtterna s kan den blomma nsta r. Men det r ganska vanligt att blomning uteblir efter omkrukning. Vill du kan du ta bort bbben och plantera den fr sig sjlv.
Mvh
Fenja

Tack Fenja! Jag tror jag planterar om den lite frsiktigt d och fr ju 2 blommor d! smile.gif
/Suddis
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon