Min stamros skjuter skott redan . Är det något speciellt jag bör göra eller tänka på? Det är ju svårt att hålla tempen så låg som jag vill (5 grader) då det inte ens är så kallt ute. Det kommer in lite dagsljus genom fönstret.
Lisa
kerstin z5-6
14-12-2006, 22:18
Håll rotklumpen fuktig bara , de skott den skjuter nu kan tom ge nån enstaka blomma, men senare i vår klipper du ändå bort det mesta av ev blek vintertillväxt
(Flera av mina krukrosor blommar i sin vintertillvaro nu , bleka färger och svaga skott trots 16 tim intensivljus ... de ryker de med i slutet feb mars -du klipper något senare )
Kajsa
15-12-2006, 13:53
Det gör mina stamrosor också, nu när det är + 10 grader ute som det varit mycket länge är det inte så lätt ha + 2-3 i garaget. Låt skotten vara, klipp inte rosen förän i vår, har mörkt i garget men dom drar iväg ändå av värmen. Även mina fuchsior har skott, vita knoppar men vad ska man göra, det är en underlig vinter. Vi hoppas på lite kyla snart. Det är mer oroande med alla rosor som har små gröna skott i trädgården.
Elisabeth P
16-12-2006, 23:19
Tja vad ska man göra? Det är väl bara att vänta och hoppas på att allt går vägen. Kul i alla fall att se att de fortfarande lever , det är mer än i fjol
Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.