Full version: Sanslöst
LadyG
Tvingades gå till akuten – dog

Jag är mållös. Hur kan de bara skicka en sjuk människa till fots, kulvert eller ej, med bara sin son som sällskap??? När man misstänker hjärtinfarkt???

Otroligt! Så får det bara inte gå till!!

mad.gif
Pirum
Helt för jävligt. Har inga andra ord att ta till, de räcker inte.
Eva St
FRUKTANSVÄRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Känns inte speciellt bra att jobba inom vården när sådant här kan ske!!!!!!!!!!!!!!!
Eva St
wolkenkrabber
stackars unge som får se morsan segna ihop och dö på en gångväg pga ignorant personal... nu lär ju hans förtroende för svenska sjukhus vara helt bortblåst
KURT
Man misstänkte nog inte alls att det var hjärtinfarkt! Det kan vara svårt att diagnosticera hjärtinfarkt, och det är ännu svårare att göra det på kvinnor, som ofta har mera diffusa symtom.
AnitaO
CITAT (wolkenkrabber @ 15-12-2006, 07:01)
stackars unge som får se morsan segna ihop och dö på en gångväg pga ignorant personal... nu lär ju hans förtroende för svenska sjukhus vara helt bortblåst

Tänkte detsamma faktiskt.
Stackars sonen. Vilken vanmäktig känsla för honom sad.gif mad.gif
Reserv
Det är tragiskt, och alldeles innan jul dessutom. sad.gif Trodde nästan det handlade om Sundsvalls sjukhus när jag läste början, för här skickar dom hem hjärtinfarktpatienter bara benen bär, bara en ombesiktning två veckor efteråt blink.gif
LadyG
CITAT (KURT @ 15-12-2006, 07:13)
Man misstänkte nog inte alls att det var hjärtinfarkt! Det kan vara svårt att diagnosticera hjärtinfarkt, och det är ännu svårare att göra det på kvinnor, som ofta har mera diffusa symtom.

Är bröstsmörtor som strålar ut i armen diffust? sad.gif

Jag tycker så synd om hennes familj som fått sin tillvaro slagen i spillror, bara för att VC inte kunde kosta på sig att skicka med personal eller ta henne på en säng dit. Lathet? Snålhet? Vad det än var så kostade det en mamma livet.

Så sorgligt att det får gå till så.
*Mademoiselle*
Slarv! mad.gif
netaave
Herre Gud vilken tragik!!!!! ohmy.gif sad.gif
Magdis
mad.gif mad.gif mad.gif
Jag kan inte heller låta bli att tänka att det var p.g.a att hon var kvinna som hon blev behandlad så. Där jag arbetar tycker jag mig ofta se att de manliga hjärtpatienterna får remiss till Sunderbyn eller Umeå lasarett illa kvickt för att göra kontraströntgen medan de kvinnliga inte får det. Jag har gjort det till en liten uppgift för mig själv att gnälla på sånt och se till så att alla uppmärksammar det.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 12:41)
mad.gif mad.gif mad.gif
Jag kan inte heller låta bli att tänka att det var p.g.a att hon var kvinna som hon blev behandlad så. Där jag arbetar tycker jag mig ofta se att de manliga hjärtpatienterna får remiss till Sunderbyn eller Umeå lasarett illa kvickt för att göra kontraströntgen medan de kvinnliga inte får det. Jag har gjort det till en liten uppgift för mig själv att gnälla på sånt och se till så att alla uppmärksammar det.

wub.gif Tänk om fler tänkte som du wub.gif

Då kanske inte lika många kvinnor skulle behöva dö i hjärtinfarkt i onödan...
yenny
Fy va hemskt! Kunde de inte ha satt henne i en rullstol och hjälpt henne till akuten.
Malvia
Fy sjutton.

I måndags fick jag ont i bröstet och började må illa.
Sa till dottern att jag kanske ska ta ett blodtryck.
Vi tog oss till Vårdcentralen och frågade, det kom en syster som frågade varför. talade om mina symtom.
Fick direkt komma in i ett rum och de satte ett EKG, tog blodtryck, tog 2-3 blodprover, samt 2 reg. EKG som en läkare fick titta på.
Efter ett tag kom läkaren in och undersökte mig, han hade lugnande besked.
Allt såg bra ut. Det kunde vara en komination av stress, och helgens storstädning, brosk i bröstkorgen kan "röra" på sig och kan ge en obehag-känsla.
Skönt att jag gick dit och en eloge till ett mycket bra bemötande.
zaaritha
Vidrigt!
Hur ska man få nå´t förtroende för sjukvården? wub.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 12:41)
mad.gif  :angry:  :angry:

Magdis...du ska ha den största stjärnan som finns. wub.gif
Fler av din kvalisort... då skulle det se annorlunda ut i vården.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon