catlady
Min vanliga rda amaryllis, inkpt fr 29 kr p Plantagen, har tv extra knoppar mellan de fyra stora blommorna som redan slagit ut. Knopparna r ungefr 5 cm hga och str rakt upp, medan blommorna str i varsitt vderstreck som sig br. r detta vanligt eller en mutation? Kommer de verhuvudtaget sl ut?
Fenja
Amaryllisar kan vl ha fler n fyra knoppar per stngel, tror inte att det r s ovanligt. Jag har haft som mest 7 klockor p en...
Mvh
Fenja
catlady
Jaha, jag som trodde det var vldigt speciellt... blink.gif Men d kan allts dessa tv ocks sl ut! smile.gif
Fenja
De slr skert ut och det r trevligt med mnga klockor p stngeln!!
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
CITAT (Fenja @ 15-12-2006, 20:12)
........Amaryllisar kan vl ha fler n fyra knoppar per stngel, tror inte att det r s ovanligt...........

hja....... s vanligt r det inte sleep.gif Jag tycker att bde catlady o du Fenja har all rtt att knna er "speciella" och duktiga. Strck p er! Och tnker du catlady frska att f lken att blomma om tills nsta r s skulle jag ge den x-tra mycket nring (fr skerhets skull) smile.gif
catlady
Tack, Hamilton! Jag ska nog fr frsta gngen frska spara en lk nu nr amaryllisen bjd p en s trevlig verraskning! smile.gif
Elanah
Har ox en med 2 "extra" knoppar i r.

Hur ska man egentligen gra fr att "spara" amaryllisen p bsta stt till nsta r?
Kpte nmligen ngra lkar p rea idag, brukar bara ha rda men dessa var vita o lime frgade, kan vara kul att se om de kommer nsta r med =)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon