Full version: Gräddkola
LadyG
Gjorde gräddkola innan och den är supergod, men man kan inte förvara den utan att allt klibbar ihop till en stor gräddkoleklump.

Hur gör ni?
malin72
det mesta i kola väg jag gör lägger jag bitar i smörpapper som jag vrider runt i kanterna...om du förstår vad jag menar smile.gif

sen är det lätt att förvara dom
anna_rispan
Slår in dem i smörpapper??
malin72
CITAT (anna_rispan @ 16-12-2006, 20:45)

laugh.gif laugh.gif samtidigt rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (malin72 @ 16-12-2006, 20:46)
CITAT (anna_rispan @ 16-12-2006, 20:45)

laugh.gif laugh.gif samtidigt rolleyes.gif

ja jag märkte det! blev så förvånad när det stod nästan exakt samma när mitt blev postat rolleyes.gif
LadyG
Aaah, tjusigt att jag inte tänkte på det!!? laugh.gif

Blir ju jättefint!
malin72
CITAT (LadyG @ 16-12-2006, 21:11)
Aaah, tjusigt att jag inte tänkte på det!!? laugh.gif

Blir ju jättefint!

ja det blir fint i en jul skål med godis tongue.gif tongue.gif
suddis
CITAT (LadyG @ 16-12-2006, 20:21)
Gjorde gräddkola innan och den är supergod, men man kan inte förvara den utan att allt klibbar ihop till en stor gräddkoleklump.

Hur gör ni?

I magen? Jag förstår inte frågan.. Förvarar..? unsure.gif
malin72
CITAT (suddis @ 16-12-2006, 23:56)
CITAT (LadyG @ 16-12-2006, 20:21)

Hur gör ni?

I magen? Jag förstår inte frågan.. Förvarar..? unsure.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
Ni kan ta mig sjutton inte vara kloka på en enda fläck rolleyes.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif

Ni får ju mig att göra allt det där som jag hade tänkt att jag inte skulle göra i år rolleyes.gif wub.gif

Skäms på er! rolleyes.gif sleep.gif laugh.gif laugh.gif
LadyG
laugh.gif

Den där gräddkolan är livsfarlig, gissa hur fort bitarna slinker ner i magen istället för skålarna..!

Den är ju underbar - jag förstår Suddis' problematik wub.gif wub.gif
Magdis
Jag ska göra limekola ikväll, förhoppningsvis kan jag låta bli att stoppa dem direkt i magen! laugh.gif Det skulle väl bli jättetjusigt om man slog in varje kola i stanniolpapper men var får man tag på sånt? Är smörpapper samma sak som bakplåtspapper? Jag får för mig att det är lite svårt att vrida om ändarna på sånt papper...eller?
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-12-2006, 15:51)
Jag ska göra limekola ikväll, förhoppningsvis kan jag låta bli att stoppa dem direkt i magen! laugh.gif Det skulle väl bli jättetjusigt om man slog in varje kola i stanniolpapper men var får man tag på sånt? Är smörpapper samma sak som bakplåtspapper? Jag får för mig att det är lite svårt att vrida om ändarna på sånt papper...eller?

Smörpapper och bakplåtspapper är två olika saker.
Har tagit fel när jag bakat någon gång och haft ett helvete att få bort smörpappret från brödet.
Är det inte lika tjusigt att slå in kola i folie? Snyggt i en färgad skål.
Annars kan man klippa sönder en stekpåse och göra små genomskinliga "inslagningar" av.
Magdis
CITAT (netaave @ 17-12-2006, 20:12)
Jag ska göra limekola ikväll, förhoppningsvis kan jag låta bli att stoppa dem direkt i magen!  :lol: Det skulle väl bli jättetjusigt om man slog in varje kola i stanniolpapper men var får man tag på sånt? Är smörpapper samma sak som bakplåtspapper? Jag får för mig att det är lite svårt att vrida om ändarna på sånt papper...eller?

Har tagit fel när jag bakat någon gång och haft ett helvete att få bort smörpappret från brödet.
Annars kan man klippa sönder en stekpåse och göra små genomskinliga "inslagningar" av.

Jag slog in dem i aluminiumfolie. Hoppas de inte smälter fast i den nu bara så att man får små batterier i munnen mellan lagningarna! laugh.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-12-2006, 21:00)
CITAT (netaave @ 17-12-2006, 20:12)
Jag ska göra limekola ikväll, förhoppningsvis kan jag låta bli att stoppa dem direkt i magen!  laugh.gif Det skulle väl bli jättetjusigt om man slog in varje kola i stanniolpapper men var får man tag på sånt? Är smörpapper samma sak som bakplåtspapper? Jag får för mig att det är lite svårt att vrida om ändarna på sånt papper...eller?

Jag slog in dem i aluminiumfolie. Hoppas de inte smälter fast i den nu bara så att man får små batterier i munnen mellan lagningarna! laugh.gif

biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Du är rolig du! Ser framför mig hur du går med små knappbatterier mellan tänderna, undrar om inte musiken flödar ur munnen på dig också! laugh.gif laugh.gif
Aha! Det är ju du som nynnar lite. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon