Magdis
efter tråden om förvaring av gräddkola undrar jag nu hur ni förvarar fudge? Jag har gjort bananfudge ikväll och den håller på att stelna nu....hittills verkar den väldigt kladdig i konsistensen.

Brukar ni slå in varje bit för sig som med kolorna, eller lägga alla i en o samma burk?
netaave
I samma burk med bakplåtspapper mellan varven, står oftast utomhus i låda m lock på altanen.
Magdis
Tack, jag har gjort så med mina nu. Men de får nog stå i kylskåpet sen för annars blir de djupfrysta. (är -17 här nu)
Gurkan
Bästa sättet att förvara bananfudge är inte helt oväntat ... i magen !!! laugh.gif
netaave
Kan du lägga ut receptet på bananfudge?
Magdis
Javisst! smile.gif

Bananfudge:

ca 30 st

50g skumbananer
2 dl finkornigt strösocker
1 dl vispgrädde
50g smör
150g vit choklad

*Klipp skumbananerna i mycket små bitar, blanda dom med smör, socker och vispgrädde i en gryta.
Värm på svag värme tills allt är smält.
Låt småkoka ytterligare i 10 min under omrörning.

*Rör i chokladen och rör tills massan blir blank.
Tag grytan av värmen och rör tills massan blir svalare och ljusare.
Häll upp massan i en smord form, 20x30cm.
Låt massan stelna, skär därefter i bitar
Magdis
CITAT (Gurkan @ 17-12-2006, 19:51)
Bästa sättet att förvara bananfudge är inte helt oväntat ... i magen !!! laugh.gif

Japp, det visste jag väl! rolleyes.gif Men om de andra i familjen och våra gäster ska få smaka lite också kanske det inte är det lämpligaste förvaringssättet! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon