|
Full version: Dagens bild
Sökte efter den gamla, och gav upp på sidan 20 Have mercy! 18 december klockan 08.00
Bra initiativ!  Fast jag har ingen bild, i alla fall ingen dagens...
netaave
19-12-2006, 09:52
Just trädsiluetter mot en så fin himmel är så häftigt!
Så fin bild - är det ingen som hakar på ?
Jag har precis köpt kamera och kan inte med den än.
Pga bilden anses vara för stor, trots att den var endast 84 kb och det i förra bildtråden visats bilder på mer än 600kb i ett enda inlägg, utan knorr, så har jag flyttat den till visat i forum
Så mysig din bild är Agneta,ja här ser vi fram emot en grön jul. Jag slängde dagens bilder med Fritz under julgransmattan,de blev för mörkt. Bra med en ny dagens bild tråd.
Min dagens är ett julkort jag gjort:
CITAT (renate @ 21-12-2006, 22:46) Så mysig din bild är Agneta,ja här ser vi fram emot en grön jul. Jag slängde dagens bilder med Fritz under julgransmattan,de blev för mörkt. Bra med en ny dagens bild tråd. Är så glad över att vi får vit jul... det ser ju ut som detta är på utdöende i vårt land. men vi har fortfarande när klockan visar 23.00 fem plusgrader. Apropå att göra nya trådar... Ingemar sa att vi bör göra det allt oftare pga att de gamla har blivit för långa och sega.
Får jag bara ha en stilla önskan. Att vi inte lägger allt för stora bilder i trådarna, utan förminskar dom lite innan. Inte menat som kritik, så jag hoppas ingen tar illa upp
evelina
22-12-2006, 06:19
Foto från sonen häromdagen i Skåne
Pga bilden anses vara för stor, trots att den var endast 84 kb och det i förra bildtråden visats bilder på mer än 600kb i ett enda inlägg, utan knorr, så har jag flyttat den till visat i forum
Fialotta
22-12-2006, 09:47
CITAT (askar @ 21-12-2006, 21:48) Åhhh...du har riktig jul med snö
CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 06:11) Får jag bara ha en stilla önskan. Att vi inte lägger allt för stora bilder i trådarna, utan förminskar dom lite innan. Inte menat som kritik, så jag hoppas ingen tar illa upp  Jag tar absolut inte illa upp. Jag vill lära mig - har precis fått en digitalkamera. Hur stora eller små bör bilderna vara ?
Det är väl en smaksak, men den bilden jag har i första inlägget är 500x300. Ganska lagom tycker jag. Ju större bilder ju längre tid tar det att öppna trådarna, så det är ju bra därför.
Hur du gör beror ju på vad du har för bildbehandlingsprogram. Jag använder PaintShopPro och där använder man Image-menyn och väljer "resample".
Vi har nästan snöfritt i Luleå bara två dagar före julafton...  Borde kanske starta en tråd med vårtecken redan nu... Denna primula har blomning på G för 3:e omgången i år.
wolkenkrabber
22-12-2006, 13:40
va ute på en foto tur med en polare igår kväll...
CITAT (wolkenkrabber @ 22-12-2006, 13:40) va ute på en foto tur med en polare igår kväll... Åh...så läcker bild!
SNYGGT W! Mvh Fenja
CITAT (Scrollan @ 22-12-2006, 13:41) CITAT (wolkenkrabber @ 22-12-2006, 13:40) va ute på en foto tur med en polare igår kväll... Åh...så läcker bild!  Ja, jätteläcker!! Vad föreställer det?
CITAT (Betty @ 22-12-2006, 12:42) Vi har nästan snöfritt i Luleå bara två dagar före julafton... Oj, det var inte mycket jämfört med hur det brukar vara. Min mamma bor ju i Boden, och där var det tydligen ishalka, så hon vågade knappt gå ut.
CITAT (askar @ 21-12-2006, 21:48) Pga bilden anses vara för stor, trots att den var endast 84 kb och det i förra bildtråden visats bilder på mer än 600kb i ett enda inlägg, utan knorr, så har jag flyttat den till visat i forum Vet inte om jag misstolkar dig nu, men det där låter ganska barnsligt. Är det inte bättre att vi samarbetar och gör vad vi kan för att forumet ska bli lättare att använda, i stället för att tjura ihop så där? Att det finns dom som lagt in bilder på 600 kb förändrar väl ingenting. Du måste ju själv ha märkt att bilden i denna tråden var så stor att man tvingades scrolla i sidled. Då kan man ju ändå inte se hela bilden samtidigt, så det fyller ju ingen funktion heller. Du skrev ju själv i en annan tråd här om dagen om just detta med tungladdade trådar, och att du haft kontakt med Ingemar om det. Så uppenbarligen är det nåt du själv brukar fundera över. Jag hade bara ett önskemål, och var inte otrevlig på något sätt, så därför tycker jag inte att jag förtjänar ett otrevligt svar heller.
Inte sur, men lite irriterad blev jag nog eftersom jag aldrig sett att andra som lagt in stora bilder , fått påpekanden. Vet väl inte om det är barnsligt att bli irriterad... tycker mig se att det också händer andra då o då. Nej jag märkte inte att man behövde scrolla... jag behövde inte. Kanske beror på vilken skärm man har Ang tungladdade trådar... det var när jag bad Ingemar ta bort svammeltråden som han sa att den kunde vara kvar eftersom långa (många sidor) trådar blev tungöppnade. Det handlade inte om bilder utan om antalet sidor. Han tyckte att det var bättre att vi oftare startade nya, istället för att fortsätta så de blev jobbiga att öppna. Min mening var inte heller att vara otrevlig. Ber om ursäkt.
CITAT (askar @ 22-12-2006, 19:21) Inte sur, men lite irriterad blev jag nog eftersom jag aldrig sett att andra som lagt in stora bilder , fått påpekanden. Vet väl inte om det är barnsligt att bli irriterad... tycker mig se att det också händer andra då o då. Nej jag märkte inte att man behövde scrolla... jag behövde inte. Kanske beror på vilken skärm man har Ang tungladdade trådar... det var när jag bad Ingemar ta bort svammeltråden som han sa att den kunde vara kvar eftersom långa (många sidor) trådar blev tungöppnade. Det handlade inte om bilder utan om antalet sidor. Han tyckte att det var bättre att vi oftare startade nya, istället för att fortsätta så de blev jobbiga att öppna. Min mening var inte heller att vara otrevlig. Ber om ursäkt.  Jag har sett många påpekanden iofs, även om jag själv inte påpekat det förut. Visst blir trådar tungladdade när det är många sidor. Men summa sumarum är det nog mängden information som ska laddas ner som avgör nedladdningstiden. En bild är mer "skrymmande" ju större den är, och ren text är inte särskilt tungladdad så länge det inte blir flera hundra sidor förståss. I dom fall länkningarna görs till externa sidor, så påverkar det inte särskilt mycket, men alla bilder som länkar till odla.nu påverkar nerladdningstiden. Därför undviker jag också att quota med bilder för det mesta. Försöker att komma ihåg att ta bort IMG-taggarna i quoten. Men det är jag det, jag hade inga krav på att alla skulle göra likadant. Det var bara ett önskemål att man kunde ha det i åtanke. Var och en gör ju som dom själv vill i slutänden. Visst spelar också bildskärmen roll, men jag anser mig nog inte ha en särskilt liten bildskärm. En vanlig 17" plattskärm har jag, vilket jag tror är ganska genomsnittligt.
CITAT (askar @ 22-12-2006, 00:01) CITAT (renate @ 21-12-2006, 22:46) Så mysig din bild är Agneta,ja här ser vi fram emot en grön jul. Jag slängde dagens bilder med Fritz under julgransmattan,de blev för mörkt. Bra med en ny dagens bild tråd. Är så glad över att vi får vit jul... det ser ju ut som detta är på utdöende i vårt land. men vi har fortfarande när klockan visar 23.00 fem plusgrader. Apropå att göra nya trådar... Ingemar sa att vi bör göra det allt oftare pga att de gamla har blivit för långa och sega. Håller helt och hållet med dig Agneta,hatar de där lååååååååånga tråder,öppnar de inte ens.Syn att du flyttade bilden,den var så fin.
Nejlikeapelsin gjorde jag ikväll... doftar underbart juligt. men sjutton vad ont man får i tummen, av att trycka ner nejlikorna. Bild
CITAT (askar @ 22-12-2006, 22:51) Nejlikeapelsin gjorde jag ikväll... doftar underbart juligt. men sjutton vad ont man får i tummen, av att trycka ner nejlikorna. :( BildNu har jag ju ingen bild på det, men jag håller med, det gör riktigt ont
I dag kom granen in,utan glitter i år.Bara kulor och lametta.Grön nertill pga katter och barnbarn.
CITAT (renate @ 22-12-2006, 22:51) CITAT (askar @ 22-12-2006, 00:01) CITAT (renate @ 21-12-2006, 22:46) Så mysig din bild är Agneta,ja här ser vi fram emot en grön jul. Jag slängde dagens bilder med Fritz under julgransmattan,de blev för mörkt. Bra med en ny dagens bild tråd. Är så glad över att vi får vit jul... det ser ju ut som detta är på utdöende i vårt land. men vi har fortfarande när klockan visar 23.00 fem plusgrader. Apropå att göra nya trådar... Ingemar sa att vi bör göra det allt oftare pga att de gamla har blivit för långa och sega. Håller helt och hållet med dig Agneta,hatar de där lååååååååånga tråder,öppnar de inte ens.Syn att du flyttade bilden,den var så fin. Nu har jag minskat storleken.. så här ser det iaf ut hos mig nu
CITAT (renate @ 22-12-2006, 22:57) I dag kom granen in,utan glitter i år.Bara kulor och lametta.Grön nertill pga katter och barnbarn.  Så fin äkta gran du har renate. Vi har aldrig annat än röda kulor, ljus och glitter i granen. Som tur är , var inte tvillingarna alls intreserade av granen hos oss, men hemma har dom hunnit välta granen Säkert inte lika kul för föräldrarna.
Barnbarnen har plockat blommor idag... 23 december
Mina små tomtar önskar god jul.    Fritz var inte inne när jag tog bilderna men han önskar också god jul.
Så här vackert är det idag på Julafton. Lite sol högst uppe i trädtopparna och minus 10, har snöat lapphandskar hela natten. God Jul & Gott Nytt År!
CITAT (estet @ 24-12-2006, 14:24) Så här vackert är det idag på Julafton. Lite sol högst uppe i trädtopparna och minus 10, har snöat lapphandskar hela natten. God Jul & Gott Nytt År! Vackert
Hemma igen efter julfirandet hos dotter m fam. Lisa och Maja var fullt upptagna med att utforska storasysters skidstavar.
CITAT (askar @ 24-12-2006, 23:07) Hemma igen efter julfirandet hos dotter m fam. Lisa och Maja var fullt upptagna med att utforska storasysters skidstavar.  Det såg komplicerat ut. Sötnosar
Biggan_
25-12-2006, 14:48
Snart är dom stora nog att själv få skidor! Så söta dom är
CITAT (askar @ 24-12-2006, 23:07) Hemma igen efter julfirandet hos dotter m fam. Lisa och Maja var fullt upptagna med att utforska storasysters skidstavar.  Så fina de är småtjejjerna! Och tänk så fort tiden går, de var ju nyss nyfödda ju!
Visst går tiden fort... nästan för fort känns det som.
Sack´n seat var fiffig lösning... fast jag monterade nog inte riktigt rätt ändå... men det fanns ju beskrivning mé så det fixar sig. Imorron testar vi här när alla samlas på "kycklingmiddag" Tack för tippset fru Berglund.
CITAT (askar @ 25-12-2006, 20:16) Sack´n seat var fiffig lösning... Vad är detta och var skaffar man en sån?
CITAT (faith @ 25-12-2006, 21:03) CITAT (askar @ 25-12-2006, 20:16) Sack´n seat var fiffig lösning... Vad är detta och var skaffar man en sån? Är ju en Barnstol i tyg som bara väger 80 gram och tar sååå liten plats. Lätt att ta med då man hälsar på hos släkt och vänner... det var därför vi gav två såna i julklapp.
Var får du tag i dem, var köpte du dina?
CITAT (faith @ 25-12-2006, 21:37) Var får du tag i dem, var köpte du dina? barndesign.se
CITAT (askar @ 25-12-2006, 21:39) CITAT (faith @ 25-12-2006, 21:37) Var får du tag i dem, var köpte du dina? barndesign.se Tack
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|