Full version: Bilfråga
Jejja
Nu är jag less min citroen xantia och funderar på att byta bil. Naturligtvis vänder jag mig till odlas allvetande forum!!

Vad har ni för åsikter om en Subaru Legacy? Erfarenheter, fördelar, nackdelar?

Jag har provkört en idag, den är från -96 har 4-hjulsdrift, AC m.m. och allt verkar jättebra. Men hur är just Subaru som bil? Bra/dålig kvalitet?
KURT
http://www.bilar.konsumentverket.se/
*Mademoiselle*
Köper du en beg. bil är det bra att kolla med
Konsumentverket - Begbilsguiden

Där kan du läsa om krocktester, säkerhet, bilfakta och se vad bilen fått för omdömmen.

Hur långt har bilen gått?

Jag var intresserad av en beg. bil,
den hade haft flera ägare så jag ringde till de tidigare och hörde mig för.
Varför de sålt bilen, om de har stött på problem med bilen osv.
Vilket var väldigt intressant.

Dock blev jag intresserad av en annan så det slutade med att jag köpte en ny bil.

biggrin.gif smile.gif tongue.gif
Jejja
Tack för länkarna, de var intressanta!

Är det ingen odlait som har en Subaru och kan ge en ägares syn på saken?
Fenja
Skitbra bil, om den är i gott skick KÖP den! Underbar att köra, hyffsat billig i drift, perfekt i vinterväglag den tar sig fram överallt! wub.gif
Mvh
Fenja
*rolf*
Har en -98 som gått 12 100 mil.
Utmärkt kvalitet. Vald till bästa bil av Englands bilförare flera år.
4-hjulsdriften gör att man tar sig fram bra på vintern. Suverän dragbil.
Inte så otroligt rolig kanske. Något beige framtoning, men bra som bruksbil.
Jmfrt med t ex Volvo är den överlägsen.
Gåsis
Vi har oxå subaru, min man byter den inte mot något annat. Men vi har behov av fyrhjulsdrift ganska ofta. Drar ungefär en liter i stadskörning, 0,8 knappt på landsväg. Lite skramlig kanske, men vår är sen -93 och har gått 13 000 mil. När vi byter, byter vi till samma sort utan tvekan.

/Åsa
Betty
ViBilägare har gjort ett test på Legacy nr 17/-03. Testet finns på deras hemsida. Sista stycket i texten lyder så här:

"Vår åsikt
Vi vill absolut slå ett slag för nya Subaru Legacy. Det är en trevlig och vettig bil med flera förtjänster och för all del med några svagheter, det bristande rostskyddet är den allvarligaste. Vid köp bör bilen omgående köras till en professionell rostskyddsfirma för behandling. Att köpa en begagnad obehandlad bil som är tre-fyra år gammal är inget vi vill rekommendera."
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon