surren.
Som Flaxxs säger, ta det easy i början med att ha ut den och chocka den inte med frost på en gång. Min C H är väl cirka 4 år nu och är ute i princip året runt. ( Bor i zon I-II på västkusten och höstens/vinterns frostnätter har varit lätträknade).
Hursomhelst, så har min C H sakta men säkert härdats att stå ute i fuktigt/kyligare vinterklimat sen i höstas. De ytterst få gånger den kommer in över natten, dvs lägre än cirka -5 ute, har jag den i ett förråd med ca 10 plusgrader. (2 ggr sen april har jag väl tagit in den) Bor du i lgh kan du väl ha den i trapphuset de kallaste nätterna.

Min C H står i österläge, den trivs att stå ljust men ej i allt för stark sol sommartid. På sommarn har den väl direkt sol ca 5-6 timmar, till ungefär 1300 på dan. Den mår alldeles förträffligt av det, och som flaxx nämnde kommer det väl 6-7 nya blad på den sommartid. Nu i dec/jan får den ingen direkt sol alls, jag prioriterar ha den hyffsat ljust men framförallt väl skyddat mot regn, läs störtskurar...
Jag ser väl ingen direkt skillnad att ha den odlad i kruka i balkong eller framför entren, min rekomnderation är torrt, hyffsat ljust och svalt vintertid. Sommartid, inte allt för gassande sol, tippar väl öster eller västerläge är optimalt för den.
Berätta gärna hur det går framöver.