Full version: Var firar ni Jul?
Leia
Själv ska jag inviga nya E4:n och åka till Björklinge hem till min storebror smile.gif wub.gif

Faktiskt bara ett par hundrameter från Netaave! (Om du ser någon med en svart lapphund gå förbi frenetiskt vinkande så är det jag Neta! biggrin.gif )
Alba
Vi tar bilen och åker på andra sidan stan och firar med min sambos syskon.
Vi turas om att ha julafton och nästa år är det vår tur.
Dagen före julafton har vi uppesittarkväll hos en granne.
fruberglund
Vi ska vara hemma hos oss med mannens släkt. Vi brukar turas om men nu när det är Isaks första (riktiga) jul så vill vi vara här.
pimpim
Vi ska vara här hemma med barnen och min mans moster med sambo. Vi brukar också turas om med julafton, men då de bygger nytt hus så passar det bättre hos oss i år också.
kristerh
Jag ska vara hemma hos min syster, vi brukar vara där varje år, bekvämt o bra, hon är en riktig matmamma så sådant behöver jag inte tänka på.
*Mademoiselle*
Hela tjocka släkten hos mina föräldrar laugh.gif
Lars-Olof Arvids
Jag firar jul med släkten i Ödsmål och hos Mamma i Stenungsund. Förhoppningsvis hinner jag ta det lite lugnt hemma också. smile.gif

Olle
AnitaO
Hos svärmor och svärfar i Karlskoga smile.gif
Fialotta
Här hemma med släkten smile.gif
Malvia
Hos svärmor på julafton, sen hemma med alla döttrar hemma + respektive.
Anma
Julafton blir hos pappa i hans "stuga" (egentligen en villa) utanför Hallstavik, nära och bra! smile.gif Till nyår åker vi till favvosvägerskan i Kinnatrakten.
stina
I år blir det hos makens släkt i Dalarna. Vi är där vartannat år och vartannat år är vi hos mina föräldrar här i Stockholm.
olgak
Hemma biggrin.gif .
Jejja
Förra julen startade jag en ny tradition. Den innebär att jag och maken och barnen stannar här hemma och om någon vill fira jul med oss får de komma hit. Jag har fått nog av att det är de som har småbarn som ska hatta runt, nu får "gamlingarna" göra det istället... laugh.gif
Slisan
Vilken otroligt bra tradition du har börjat med Jejja!!!
Den vill jag också införa. I år ska vi vara hemma och fira jul, men jag börjar nästan redan nu bäva inför nästa år då man ska lasta bilen full med ungar, hundar, klappar mm...och sedan köra 60 mil. Det vill jag ju helst slippa.
Men i övrigt älskar jag julen biggrin.gif
Malvia
CITAT (Jejja @ 20-12-2006, 13:28)
Förra julen startade jag en ny tradition. Den innebär att jag och maken och barnen stannar här hemma och om någon vill fira jul med oss får de komma hit. Jag har fått nog av att det är de som har småbarn som ska hatta runt, nu får "gamlingarna" göra det istället... laugh.gif

Så gjorde jag o mina syskon när vi fick barn, då var det mormor o morfar som fick alternera ett år i taget hos barnen med familj.
netaave
CITAT (Leia @ 20-12-2006, 09:59)
Själv ska jag inviga nya E4:n och åka till Björklinge hem till min storebror smile.gif  :wub:

Faktiskt bara ett par hundrameter från Netaave! (Om du ser någon med en svart lapphund gå förbi frenetiskt vinkande så är det jag Neta! biggrin.gif )

Flyttade in till förra julen, eller?
Är inte här så mycket men ska vinka tillbaka om jag ser dig. Ingen hund på vår tomt bara! Kaninen gillar inte det. wink.gif
Leia
CITAT (netaave @ 20-12-2006, 14:07)
Själv ska jag inviga nya E4:n och åka till Björklinge hem till min storebror smile.gif  :wub:

Är inte här så mycket men ska vinka tillbaka om jag ser dig. Ingen hund på vår tomt bara! Kaninen gillar inte det. wink.gif

Nej, han bor i mamma och pappas gamla hus på Nordstigen.

Jag skojjade bara om det frenetiska vinkandet, jag lovar att det inte kommer att stå en lapphund på din tomt. smile.gif wub.gif
yenny
I år blir det hattande lite hit och dit blink.gif
På julaftons morgon ska vi till sambons pappas familj + den sidan av släkten . På kvällen ska vi vara hos min mamma, dit kommer även brorsan och pappa.
På juldagen bär det av till sambons mormor och morfar och den sidan av släkten och på annandagen samlas mer eller mindre hela min släkt hos en av mina mostrar.

Jisses va trött jag kommer att vara när julen är slut
rolleyes.gif wub.gif
netaave
CITAT (Leia @ 20-12-2006, 14:21)
CITAT (netaave @ 20-12-2006, 14:07)
Själv ska jag inviga nya E4:n och åka till Björklinge hem till min storebror smile.gif  wub.gif

Nej, han bor i mamma och pappas gamla hus på Nordstigen.

Jag skojjade bara om det frenetiska vinkandet, jag lovar att det inte kommer att stå en lapphund på din tomt. smile.gif wub.gif

Jaså ända där uppe, då kan både jag och kaninen vara lugna då! biggrin.gif laugh.gif
Magdis
Vi ska fira julen hemma hos oss och vi har bjudit in min mans föräldrar. Skönt att vara hemma tycker jag. smile.gif
ninnisky
Hela tjocka släkten firar julafton hos son med familj - sedan blir det juldagsmiddag hemma hos oss --- och sedan är julen nästan slut smile.gif
Rapchic
jag ska för första gången fira jul utan min familj
ska fira med pojkvännens familj
nog för att dom börjar kännas som min familj wub.gif
askar
Vi samlas hos dotter m.fam för julaftonsmiddag och tomte smile.gif

Innan dess samlas hela familjen till julaftonsfrukost hos oss.
Risgrynsgröt och självservering... starttid kl 10.00
fortsätter några timmar . smile.gif
Anki på Öland
Jag åker upp till kungliga huvudstaden för att fira julen med mina barn och barnbarn
Anki
Yin o Yang
CITAT (AnitaGg @ 20-12-2006, 12:25)
Hos svärmor och svärfar i Karlskoga  :)

Nästgårds då tongue.gif - jag finns i Degerfors. Om du kommer via Svartå, så åker du förbi mitt hus smile.gif
cic
Åker hem till mamma och pappa. Syster, farmor och faster finns där med. Lugnt och skönt.. Kommer dit lagom till Kalle, sen äter vi, delar lite klappar, kollar Karl-Bertil, dricker kaffe sen åker jag nog in till stan.
suddis
I år ska vi vara hemma med besök av svärmor men vad vi gör på jul varierar. Men jag ser fram emot att få vara hemma i år! smile.gif

/suddis.
Kathy
I år firade jag "för-jul" med mina föräldrar den 15 dec. På Julaftonen blir vi hemma med småbusarna. wub.gif Vanligtvis brukar vi åka upp till svärmor Juldagen/Annandagen där hela släkten på min mans sida samlas, men i år får de klara sig utan oss eftersom jag jobbar.
Kommer jobba Juldagen fram till den 28:e, har tre jourpass på raken så jag går av pass på morgonen för att gå på nytt pass på eftermiddagen. Helt okej. wub.gif
AnitaO
CITAT (Yin o Yang @ 21-12-2006, 10:26)
Hos svärmor och svärfar i Karlskoga  smile.gif

Nästgårds då tongue.gif - jag finns i Degerfors. Om du kommer via Svartå, så åker du förbi mitt hus smile.gif

Då gör vi det, för vi kör den vägen smile.gif
Betty
CITAT (askar @ 20-12-2006, 22:12)

Så gör vi med, för andra året i följd. Tidigare år har vi alltid firat jul här hemma hos oss. Även om jag på sätt och vis saknar våra gamla "hemma-hos-oss-jular" så måste jag erkänna att det är ganska bekvämt att få slippa det mesta av stöket... rolleyes.gif
Yin o Yang
CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 11:27)

Jag bor i sista huset på höger sida när ni åker nerför backen mot järnvägskorset biggrin.gif . Ett högt rött staket runt tomten och växthus innanför wub.gif . Huset är byggt 1865 och vi trivs såååååååå bra i det.
AnitaO
CITAT (Yin o Yang @ 21-12-2006, 14:21)

Jag bor i sista huset på höger sida när ni åker nerför backen mot järnvägskorset biggrin.gif . Ett högt rött staket runt tomten och växthus innanför wub.gif . Huset är byggt 1865 och vi trivs såååååååå bra i det.

Då ska jag spana in det när vi åker förbi smile.gif
askar
CITAT (Betty @ 21-12-2006, 11:32)
CITAT (askar @ 20-12-2006, 22:12)

Så gör vi med, för andra året i följd. Tidigare år har vi alltid firat jul här hemma hos oss. Även om jag på sätt och vis saknar våra gamla "hemma-hos-oss-jular" så måste jag erkänna att det är ganska bekvämt att få slippa det mesta av stöket... rolleyes.gif

Det är andra året för oss också. smile.gif

Visst saknar man lite "hemma hos oss jular"... men som du säger...
det är bekvämt också.
Fast maken vill inte riktigt släppa detta med julmat, så därför har han
börjat bjuda barn m fam på julbord lördag före första advent. tongue.gif
LadyG
Firar hemma i år och det ska bli SKÖNT! wub.gif

Har firat borta så mycket att hemmet känns lockande och mysigt, rå om varandra och vara njuta av julefriden.
renate
Det är första året vi inte är hemma,fira jul i Skåne .Vi "gamla"får kommer till barn och barnbarn.Helt rätt tycker jag,det ska blir roligt.Lite långt att åker men det går.Lille Måns åker med farmor och farfar hem.Han ska vara hos mig en vecka.
God jul alla här!
zaaritha
Hos svärmor, hon är sjuk i Parkinsons o börjar bli senil.
Men; jag gör iordning mat o vi är hos henne från 11-tiden--20-tiden.
Jobbigt; hon pratar i ett......... Inte tyst en minut, utom när hon sover!
Men; det rår hon inte för!
Man vet ju inte hur ens egen ålderdom blir. sad.gif
Leia
Själv ska jag inviga nya E4:n och åka till Björklinge hem till min storebror smile.gif wub.gif

Då var julafton avklarad. Hur smidigt som helst att ta nya E4:n! smile.gif wub.gif Och ingen trafikstockning i Bj-e vad vi såg iallafall! smile.gif

Idag blir det jullunch med Max "farmor och farfar stand in:s" ( biggrin.gif ) Det finns inga riktiga sådana, så det är ett bekant par som med glädje har "åtagit" sig uppdraget! (de har inga egna barnbarn) smile.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 15:43)
CITAT (Yin o Yang @ 21-12-2006, 14:21)

Då ska jag spana in det när vi åker förbi smile.gif

Och så blev det inte.
Vi åkte över Örebro i stället för att hundarna skulle få rasta av sig innan vi kom fram.
Stannade till på Villingsberg och gick en runda i skogen.

Men till påsk åker vi säkert den vägen, för då brukar vi åka ut till svärföräldrarnas sommarstuga i Leken smile.gif
netaave
Vi var hemma igår, var över till syrran snett över gatan en sväng bara.
Började den här traditionen förra året att inte åka iväg på julafton, så himla skönt då vi är så många hemma hos mamma att man inte hinner prata med alla och man inte kan föra ett samtal vid bordet för det är så mycket liv.
Nu firar min yngsta syrra och mammas mans barn med dom, jag och min tvilling är hemma.
Idag ska vi till sonen och fira med barnbarnen.
I morgon har vi öppet hus här, men bara med fika.
Pirum
Firar med närmaste släkten. Är inte mycket för att bjuda hem kompisar på jul. Visst, kaffe och pepparkakor (typ) kanske de kan få på annandagen om de kommer förbi (hypotetiskt exempel), men jag tycker familjen bör prioriteras i de fall det går eller är önskvärt. Menar dessutom att barn och gamla bör ha företräde, på så sätt att vi andra bör anpassa oss.
Hannele
Tjuvar kan ju kolla här, vem som inte är hemma? wacko.gif
Leia
CITAT (Hannele @ 27-12-2006, 11:33)
Tjuvar kan ju kolla här, vem som inte är hemma? wacko.gif

Jag har då inte sett att någon har skrivit ut sin adress här, så tjuvarna får det väldigt jobbigt med att lista ut var alla bor..... rolleyes.gif
netaave
Tjuvar kan ju kolla här, vem som inte är hemma?  :wacko:

Efter tips då eller? laugh.gif
Kathy
CITAT (Leia @ 27-12-2006, 13:01)
Tjuvar kan ju kolla här, vem som inte är hemma?  :wacko:

Jag har då inte sett att någon har skrivit ut sin adress här, så tjuvarna får det väldigt jobbigt med att lista ut var alla bor..... rolleyes.gif

Ja, jäklars.....
....man kan ju få sina blomsterlökar uppgrävda ur rabatten. ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon