anna_rispan
Ja, jag sitter och undrar. Vad finns det för tips?
Ska till frissan i morgon o klippa pannlugg kan ju fråga henne också så klart.

Men har ni några kreativa förslag? Min skalle är tom på dem nämligen. Färgen som sitter i håret är en urblekt o ful rödaktig. Min naturliga som kommer ut är väl närmast mellanblond kanske. Vill ha min naturliga så att färga över igen med nåt rött går bort. Ska nämligen spara håret i fem år och se hur långt det kan bli. smile.gif
stina
Färga hela håret i en mellanblond färg är mitt förslag. Jag färgar håret och gör ljusa slingor själv. När jag fått en utväxt så det stör så färgar jag bara om hela håret. Blir jättebra. rolleyes.gif

Fast jag är iofs korthårig (om det spelar någon roll....)
evelina
Ja antingen låter du det bara växa ut men det är inte så vackert,eller så får
du avfärga det eller göra en blondortvätt på det och sedan färga in det i din egen färg.
Men låt en frisör göra det som kan färglära och har bra preparat.fast håret tar stryk utav detta.
Anma
Jag hade en tydlig utväxt så jag tonade håret så nära den färgen som möjligt, var blonderad innan. Först tyckte jag att jag blev jättemörk, var väl egentligen mellanblond men van med det ljusljusa...
Nu efter några månader har det ljusa kommit fram mer men utväxten är inte alls lika störande som förut.
Min frisör tyckte att jag hellre skulle tona hela håret än slinga utväxten som jag hade tänkt, just för att skona håret för jag håller också på och sparar ut. Än så länge når det ner till bh-bandet.

Kolla vad frissan tycker, dom brukar ha koll på vad som är skonsammast.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon